atom

Ferrari F40 replika

2008.07.09. 07:00 | Atom | Szólj hozzá! 6 komment komment
Ferrari F40 replika Tovább

A minap találtam egy hirdetést a hasznaltauto.hu-n. Épp a Ferrarikat böngésztem, amikor találtam két F40-es replikát. Az egyik, amelyről most írok, már lekerült, sajnos kép az már nem volt a google-tárolt változatában. Amit én láttam: szerintem kissé aránytalan volt, vagyis picit rövidebbnek találtam az eredetinél. Szerintem már láttam ezt az autót élőben, mert ismerős volt, szerintem valahogy máshogy néz ki, szóval látszott, hogy replika. Na félreértés ne essék, nem fikázni akarok, minden tiszteletem azoké, akik szép replikákat tudnak készíteni. Nekem egy szappanból nehéz lenne kifaragni egy téglalapot, nemhogy egy Ferrarit csiszolgassak ki egy gyantakupacból.
Magam is néztem pár replikát régebben, hisz nagyon tetszettek, csak nincs meg hozzá a kellő anyagi hátterem és elszántságom illetve türelmem (mert egy replikához sokan azt mondják az kell), hogy vegyek egyet. Na de térjünk vissza a hirdetésre:

"ÉVEKKEL EZELŐTT ÉPÍTETT AZ UTOBBI 1,5 ÉVBEN A KASZNI FELÚJÍTVA MOST KAPOTT ÚJ FÉNYEZÉST / F1 -ES SZIN/ A MOTOR MEGBÍHATÓ JAPÁN A DONOR AUTO KÖZÉPMOTOROS FIERÓ." - tudom ez csak az én egyéni szoc.problémám, de nem szeretem a feltünő helyesírási hibákat (nekem is vannak) és azt sem, ha valaki benyomott CapsLockkal ír.
"NAGYON JÓ HANGJA VAN." - gondolom, de mégis F40 vagy inkább Fiero közeli?
"A FOGYASZTÁSA NAGYON KORREKT." - és hány korrektet eszik 100-on?
"ALKATRÉSZNEK ADOK 1 DB ALKATRÉSZ AUTÓT INGYEN AMIBE KOMPLETT LÉGKONDÍCIONÁLO VAN!!!!!" - tudom, hogy Fiero az alkatrészautó, de biztos akad, aki F40-re gondol. Amúgy is benne van az árban, vagy inkább csak kell a hely az udvaron, avagy klasszikus marketingfogás, azaz termékkapcsolás --> ha kapsz valamit mellé ajándékba, hamarabb megveszed.
"A FOTÓN SAJNOS VASTAGON POROS A GÉP /A FESTŐMŰHELYBE VAN ÖSSZESZERELÉSEN DE NAGYON SZÉP ÉS NAGYON JÓL MEGY."
- napjainkban mindenkinek van digitális fényképezője, vagy egy ismerőse, akinek van. Én biztos, hogy kitoltam volna a műhelyből munka után és leslagoztam volna. Úgy jobban eladja magát az autó. A sarokban álló poros piros két milláért? Mondjuk replikafanatikusként tuti, hogy megnézném... Csak hihetőbb a "szép és jól megy", ha nem egy ilyesmi kép tárul elénk, mint ez az autó Dubaiban.
Azon is elgondolkodtam, hogy véletlenül nem ez az autó-e, amiről szó van? Hisz ez is replika és helyben biztos nincs sok belőle. Itt a kép a veteránfelvonulásról, szépen mutat rajta:
"HA IGAZÁN LÁTVÁNYOS AUTÓT AKARSZ AKKOR EZT VEDD MEG! /EGY EREDEDI HASZNÁLLTAN IS 65 MILLIÓ FT!/" - az tény, hogy eredeti 65 millió, találtam 52-ért is, de nem erről van szó. Látványosnak látványos, csak nem Ferrari, ez látszik a 63 milliós különbözetben. Egy eredeti F40-es 4,1 alatt van százon, 324km/h a végsebessége és olasz. Ott rakták össze, kézzel, ott öntötték a motort, ott csavarták be az utolsó csavart is és Ferrari, azaz EREDETI FERRARI.
Össze lehet őket hasonlítani, hisz az egyik reprodukciója akar lenni a másiknak, de nem érdemes. Egy F40 az F40, a replika pedig csak replika marad*, ami látványos és élvezhető is, de sosem lesz eredeti.

* mondom ezt úgy, hogy egy időben és is nagyon szerettem volna egy replikát, sőt ha tehetném most is beszereznék egyet, de inkább F355-öst vagy egy Porsche 911-et, esetleg egy Cobra-t.

Tovább a poszthoz
6 komment komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr24528137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

charlie 2008.07.09. 10:56:24

hát, ha már ferrari, akkor igazit. az ember nem azért vesz ferrarit, mert milyen jo, hanem azért mert az ferrari. ez kb. olyasmi lehet mint a harlik, olyat se azért vesz az ember, mert a legeslegjobb motorok, hanem, a fílingért, meg mert, hogy harli (állítolag kulon elektronika van benne ami a tipikus harli hang előállításáért felelős a motorba)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.09. 15:52:23

A Cobra-t, akartam épp felhozni példának. A Cobra ugyanis gyárilag replika volt. Egy jó alváz kell, meg egy hatalmas V8-as motor, aztán mehet is:)

Dia 2008.07.09. 16:26:49

:(Sajnos mostanában elég ritkán tudok írni a bejegyzéseidhez, egész nap dolgozom, és csak hétvégén járok haza, de most szabad vagyok!
Minden álmom egy Ferrari, de szerintem idén is elmarad a megvásárlása! :S

Atom · http://atom.blog.hu 2008.07.09. 16:40:37

Kezdem érteni, hogy miért apadt a lelkesedés a blogom iránt, hisz nem mindenki zsibbad a gép előtt a nyáron:P Szóval a Cobraról ezt nem is tudtam, ma is tanultam valamit:) Dia, jó munkát, neked legalább van, ha nekem is lesz, akkor vehetünk majd egyet közösen és megegyezünk, hogy senki nem lép le vele Mexikóba:P

Dia 2008.07.09. 23:20:07

Nem, nem apadt a lelkesedés, az én részemről legalábbis biztosan nem! Mire összeszedek a nyári munkámból egy fél Ferrari-ravalót, addigra valószínű, hogy te is találsz majd munkát! Részemről megegyeztünk, én nem megyek el Mexikóba, remélem te sem lépsz le! :) (szép álom)

pinasrác (törölt) 2008.12.22. 18:47:54

ez aferrari kurva gáz! köszönő viszonyban sincs a ferrarival.Ezt egy 2500 cm 3 pontiac fierore építették.sem a méretei sem az ivei nem közelítik a gyári méreteket.jó cikk a www.autoepites.eoldal.hu cimen.
süti beállítások módosítása