atom

Nah, ilyen volt a Tour de Frankfurt - egy hét távlatából

2009.04.06. 07:00 | Atom | Szólj hozzá! 1 komment komment
Nah, ilyen volt a Tour de Frankfurt - egy hét távlatából Tovább

Már egy ideje hazaértem Frankfurtból, de még nem nagyon sikerült beszámolnom róla, csak képeket és egy videót tettem fel. Azt hiszem most vasárnap este eljött az ideje, hogy pötyögjek pár karaktert az utazásról szubjektív, s ezzel kicsit még toljam a vasalást és a sok egyéb dolgomat az éjszakába. Képeket most viszonylag hanyagolom, azokat már linkeltem galériákba, és az sem jó, ha négy kilométert kell görgetni az egérrel:P

Utazás:
Csütörtökön este tíz után indultunk el Szombathelyről busszal, aludni nem is próbáltam eleinte, hisz ahhoz túl hangos volt a busz. 22:42-kor, túl egy pálinkán és némi sörön úgy gondoltam, hogy beteszek egy filmet a kis-notiba és majd elalszom rajta. Ez nem sikerült, mert a Mirrors című film túl horroros ahhoz, hogy aludjak rajta. Filmezés után valamikor hajnalban aludni akartam, de az utazók alapzaját a füldugó nem csíllapította, így zenét hallgattam, ami kellőképp ébren tartott.

Valamikor az éj folyamán rájöttem, hogy a Wall-E soundtrackje is nálam van, így azt tettem be és lám-lám, hamar elaludtam. Vagy 300szor felébredtem, hol arra, hogy valaki rámül (igen volt ilyen többször, a lábam ülésszerűnek tűnhetett némi pia után), illetve arra is sokszor ébredtem, hogy kényelmetlenül fekszem, vagy épp wc-re kell mennem:P Reggelre odaértünk, wc és kávé után vágyakozva kissé gyűrödten szálltunk le a buszról és pakoltunk be a szállásra, majd indultunk megbeszéléseket követően városnézésre.

Első nap:
Gyors városnézésbe kezdtünk, nagyon tetszett a temérdek stílusban épült város összképe. Nagyon jól megférnek egymás mellett a szász stílusú házak és a modern felhőkarcolók, sokszor mégis éles kontrasztot nyújtva a bámészkodók számára. Este divatshow, (amiről nem számolok be külön, mert írtam róla itt), majd éjszakai séta a Majna partján, ahol nagyon jól elvoltam a fényképezőgépemmel:P Képeimet már promóztam, de azért megint linkelem. Tehát a felhőkarcolós nappali s éjszakai képek az alábbi fotóra kattintva jelennek meg.
Este a szálláson azért iszogattunk egy kicsit, és össze is haverkodtunk három némettel. Az egyikük kért tőlem a szállás bejáratánál egy szál cigit, ott elmondta nagy örömködve (amikor megtudta, hogy magyar vagyok), hogy ő orosz, de Németországban él és én vagyok az ő "friend"-je:P

Miután eljöttünk éjjel, hullafáradtan Zsuék szobájából némi alkoholos befolyásoltság alatt nyitva felejtettük az ajtót. A szoba előtt egyszer csak megjelent az orosz (aki már német) és be is szambázott: "Your my Friend! My Friend!" - mondta ezt Borat-os angollal:P Mellett két német haverja, akik közül az egyik Horvátországból, a másik pedig Lengyelországból származott, így alakult ki az a nemzetközi pillanat, hogy magyarok németül beszélgetnek orosszal, lengyellel és egy horváttal. Az oroszunk megivott hútóra úgy kb 2 deci pálinkát, azt is az 52 fokos házi fajtából:P Kíváncsian néztem, hogy mikor esik le neki mit iszik. Épphogy letette az üveget, máris kiáltotta: "Oranzs! Oranzs!" - adtam neki a Mirindából:P Aztán amikor végre elmentek ("végre" - mert már nagyon fáradtak voltunk) alhattunk.

Második nap:
"Irány a felhőkarcoló! Ha esik, ha fúj!" - zengtük este. Reggelre ez be is jött. Esett és fújt, de így is elmentünk karcolni egy kicsit az égboltot. Fura volt a nagy épületek közt sétálgatni. A végén már nyakgörcsöt kaptam, annyit néztem felfelé (New York-ba halszem-szemüveggel kéne mennem). Tehát nagyon tetszettek az épületek, sok nem csak egy szimpla üvegpalota, hanem egy stílusos műremek. Nagy élmény volt, mint ahogy a 200 méteres torony tetejéről szemlélni a várost. Azok az épületek, amelyek pár perce még gigantikus óriások voltak, hirtelen eltörpültek mellettünk. Váá.. Fújt a szél, meg esett az eső, de azért fent voltam egy darabig:)

Aztán még sok-sok városnézés után találtunk egy szuper plázát (mármint építészetileg szuper) ami olyan volt, mint a Sliders-ben a világok közti folyosó.

Sok-sok rendőr is volt, mert épp tüntetések voltak a városban. Ilyen színtű rendőri túlerővel szemben csendben zajlottak a tüntetések, s így nem kellett a helyszínről tudósítanom a zavargásokat.

Aztán délután már mentünk is a következő helyszínre, ahol éjszakába nyúló bulizás után elindultunk haza, egy hasonlóan kényelmes, rövidke 15 órás buszozás után pedig hazaértünk:)

Árak:
Kicsit drága a jelenlegi árfolyam mellett Frankfurt. A boltokban néhol leesett az állam és csokit sem hoztam raklapszámra, a gumicukrot meg nem szeretem. Összehasonlításképp: volt olyan csoki 4 euróért, ami a Metroban 700 forint, de lehet, hogy csak mi mentünk rossz drága övezetben boltokba. Szóval a csehókban való 4 euró/korsós sörözést is inkább áruházi dobozosra cseréltük és egy belvárosi cukiban sem kóstoltam meg a Bethmännchen-t, mert 4 euró volt két stück, 600 forint pedig kicsit sok egy Ferrero Rocher méretű golyóbisért, még akkor is ha különleges. (igazán nem nyaralni mentem, ezért nem vittem sok pénzt sem)

Összegezvén azt mondom, hogy nagyon tetszett Frankfurt és szívesen eltöltöttem volna még ott legalább két napot, szívesen megnéznék még sok minden mást is a tipikus turista célpontok mellett. Így csak egy nagy futás volt a városnézés, na de örülök, hogy ennyi időm akadt:D És ennyit fotózhattam, videózhattam, láthattam:)

(na már ma sem vasalok, e bejegyzés alatt késő lett hirtelen:P)

Tovább a poszthoz
1 komment komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

charlie 2009.04.06. 08:37:19

Én nem mennék busszal ilyen messzire ha fizetnének érte :)