atom

Temetői feng shui - Yin-Yang sírkő Ausztriában

2010.03.10. 07:00 | Atom | Szólj hozzá! 12 komment komment
Temetői feng shui - Yin-Yang sírkő Ausztriában Tovább

A hétvégén Oberwart egyik utcáján figyeltünk fel az alábbi ősidőktől egymással szemben álló, de mégis egymást kiegészítő, komplementer kozmikus erőket (amelyek megtalálhatók a világegyetem összes objektumában) jelképező sírkőre.

Én még sosem láttam a jin és jang avagy Yin-Yang jelet ilyen formában, kicsit furcsának tartom, ilyen témában én úgy tűnik maradi vagyok, azaz legyen szögletes vagy kereszt formája s kész. Nem tudtam, hogy van temetői feng shui is.

Egyébként nekem nem lesz sírom, az már biztos, nem foglalom s szennyezem a földet, nem akarok kukacosodni, elfonnyadni, rokonokat foglalkoztatni azzal, hogy kijárjanak hozzám. Már elmondtam minden családtagomnak, de itt is leírom végakaratom: hamvasztást kérek s utána szórjanak el. Hogy hol, azt még nem tudom, majd kitalálom, valami nyugis helyen, vagy folyóba, majd még kitalálom. Természetesen, ha tengerparti nyaralásom során kiharap a sétahajó fedélzetéről egy cápa, akkor nem kérem, hogy fogják ki a halat, válogassák szét a beltartalmát s utána hamvasszanak. Akadnak kivételek, ki tudja mit hoz az élet (vagyis a halál). Meg ha lehet, akkor emlékemre ültessenek valahol egy fát. Így legalább eggyel több lombos fog zöldelleni a világon s oxigént termelni:) Legyen már valami jó is a dologban:)

Na szóval ti mit gondoltok erről a sírkő-sablonról?

Tovább a poszthoz
12 komment komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr521825764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsozso82 2010.03.10. 08:56:31

ezek szerint időbe megkaptad a képet ... :D

Törzsvendég:-) 2010.03.10. 09:22:19

Épp a minap mondtam én is,hogy hamvasztást kérek majd.:-)Nekem egyébként a vicces temető tetszik,egyszer a tvben láttam vicces sírfeliratokat...:-)Ehh de jó téma.

Törzsvendég:-) 2010.03.10. 09:23:07

1. "Utánaaam!"
2. "Nem kétséges, hogy van túlvilág. A kérdés csupán az, hogy milyen messze van a belvárostól, s hogy meddig tart nyitva."
3. "Ennyi volt, ennyi. Tényleg csak ennyi. Sakkban csak paraszt, kártyába' betli."
4. "Kíváncsi vagyok, ideát is ennyi szívás vár-e rám?"
5. "Rövid az élet, hosszú a sír, mindenki ba***on amennyit bír."
6. "Szuterén albérletbe kiadó, alacsony rezsi nyugodt környezet."
7. "így még sose jártam!"
8. "Az emberiség olyan, mint a krumpli, a legjava a föld alatt van."
9. "Fatal error. System shut down."
10. "Nem tudtam kifejezni magam, úgyhogy befejeztem magam."
11. "Press any key to continue !"
12. "Voltam, mert lettem, untam, hát mentem."
13. "Megszületett, virágzott, eltemették, kimászott."
14. "Ha zajokat hallassz lentről, vagy segíts, vagy menekülj!"
15. "Visszajövök még hozzátok, viszontlátásra pajtások!"

-Ani- 2010.03.10. 09:36:48

Én ugyanazt szeretném, hamvasztás, elszórás és kész.
Az emlék kitörölhetetlen ha csak nem jő az alcheimer, de akkor a temetőbe sem fog kimenni a gyerek.:) Külföldön egy lebomló edénykében teszik a földbe, a hamvak közt van egy szép virág mag, ami majd kinyílik, bárhová ültethető. Szerintem ez is egy humánus megoldás.

tüncite 2010.03.10. 10:37:32

Azért szereintem ez is egy elég megosztott kérdés :)
Egyrészt a temetési szertartás talán a legdurvább rituálé amit kitalált az ember, hiszen a legkevésbé sem a halottért van.. Másrészt pedig a mód. Ha valaki hagyományos temetést kap (kér) akkor a teste illetve a koporsó anyaga tápanyaggá válik a földben(hiszen ez a dolgok rendje, összeáll, majd lebomlik), ugyanakkor a mai kor embere még nem akar földet művelni a temetőkön, míg a hamvasztás során elillan minden hasznos anyag belőle szennyezve a levegőt. Ha ültetnek egy fát érted, akkor az egy szimbólikus sírhely, ahová ki lehet járni.. amúgy ez a virágmagos egészen szimpatikus nekem is :)

bnyhdz 2010.03.10. 13:59:53

a szórásos téma már nekem is eszembejutott, legalább nem csak életemben leszek szétszórt... :)
ezt lebomlóedényes-dolgot most olvastam először, de nagyon szimpatikus.

csacse · http://csacsee.blog.hu/ 2010.03.10. 23:23:39

nemszeretem post volt, nem jó a halálról beszélni ilyen fiatalon!
de ilyen is kell...

Törzsvendég:-) 2010.03.11. 06:42:15

@csacse: Attól,hogy ha nem beszélsz róla akkor is van.
Tavaly megnéztem a tibeti halottaskönyv című dokumentum filmet,teljesen jó volt,ot a halál elfogadásával semmi gond,mert van hitük.Utána egy blogban mit leletem:
en.wikipedia.org/wiki/Sky_burial
Bár erről nem volt szó a filmben,ott elégették a holtat,hmmm emez, a keselyűs elég dúrva,(csak erős gyomrúaknak ajánlom!!!!)

-Ani- 2010.03.11. 09:08:33

@Törzsvendég:-): Júj, ez borzasztó, durva horror..... :(

Törzsvendég:-) 2010.03.11. 11:44:54

@-Ani-: Hát a mi szemünkkel az,de gondolom tibetben elfogadott.Lejebb volt egy képsorozat,még jó,hogy azt nem linkeltem ide,na az végképp borzalmas,teljesen bemutatják ahogyan a keselyűk lemarcangolják csontig a halottat,utána meg egy fazon összeszedi nyugodtan a csontokat,áááááá.Érdekes szokások vannak.

-Ani- 2010.03.11. 17:46:10

@zsozso82: jó öreg Ahmed mint avatar pont illik a témához :))))))))))
akárhányszor meglátom mindig mosolyognom kell "Silence I kill you!":))))
süti beállítások módosítása