atom

Reggeli zenék - ébredéshez, visszafekvéshez, induláshoz vagy lendülethez

2010.01.06. 07:00 | Atom | Szólj hozzá! 15 komment komment
Reggeli zenék - ébredéshez, visszafekvéshez, induláshoz vagy lendülethez Tovább

Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én szeretem, ha reggel valamiféle zene szól amíg készülödőm s elindulok otthonról. Már többször akartam csinálni egy reggeli lemezt, de mindig elakadok, hogy mi is legyen az a 15-20 szám, amik közt legalább egy passzol az épp aktuális, jobb/bal lábbal, kócosfáradtan/kipihenten ébredt hangulatomhoz.

Általában hirtelenjében a telefonomról szoktam dídzsézni még a takaró melegében, aztán kivetni magam az ágyból, ha már az nem akar kilökni magától. A telefonról zene még azért jó, mert az jön velem tovább az utcán is:) Az biztos, hogy ha egyszer meglesz a reggeli-lemez, akkor ezek a dalok rajta lesznek:

Feist: Mushaboom - (lentebb írok róla)

Hétvégékre, amikor nem kell sietni, amikor a kávésbögrével még vissza lehet csusszani kicsit a paplan alá, s akár újra elaludni:

Bon Iver: Skinny Love - azért, mert szeretem. Lassan indul, ha akarom forogni kezd az agyam, ha akarom csak meg-megmozdul egy-egy fogaskerék. Miközben hallgatom úgy érzem csinálnom kell valami egyénit, valami jót. Egyes zenék kihoznak ezt-azt az emberből.

Percy Faith Orchestra - Moon River - Igaz, hogy ezt a dalt akkor szoktam hallgatni, amikor lefekszem, s nincs kedvem az NGC-re bekómálni. De azért idetettem, mert nem tervezem a "Zenék elalváshoz" bejegyzést:P

Thomas Newman & Peter Gabriel: Define Dancing - 0:15-től. Mert gyönyörű. Egyébként Wall-E mánia:) A filmzenére szoktam aludni és ébredni egyaránt:) A hangulat miatt repkedős álmok előcsalogatására alkalmas (nálam).

Na de elég volt a hétvégi lassú reggelekből lássuk az egyszerű hétköznapokat, amikor többnyire kelni és menni kell:

Jazz+Az: Megint hétfő - Amúgy is nagyon hajnali ritmusa van, épphogy ébredező város hangulatú. Az, hogy a Kalózok című film elején is hajnali Budapest van, az már csak rátesz egy lapáttal.

Jack Johnson: Upside Down - Jack Johnson kissé csalóka, mivel a legtöbb szerzeményét tudnám hallgatni reggel, meg napközben, meg este is. Hogy miért pont az Upside Down? Mert ez nemrég volt ébresztőhangom (váltogatnom kell, mert hamar megszokom) és amúgy is olyan kis mosolycsalós dallama van:)

RJD2: Ghostwriter - még Pappa ismertette meg velem-e muzsikát. Azóta is imádom, mint ahogy az Aloha verseny zenéjét is, s még sorolhatnám:) Egyébként jelenleg az RJD2 az egyik ébresztőhangom is:)

Oren Lavie: Her morning elegance -Tipikusan nyugis lefolyású zene, nem zökkent ki semmivel se jobbra, se balra, nincsenek hangos refrének, doboktól, cinektől hangos pörgések, csak nyugi...

All Saints: Pure shores - már a Part előtt is bírtam ezt a számot, utána pedig mégjobban. Szeretem a helyenkénti vízalatti hangzást, mert eszembe jut a filmbéli kék tenger, a zöld fák, az a sok szín, amire szükség is van, ha már szürke belvárosban lakom.

Feist: Mushaboom - Amikor ezt a számot hallgatom (klip fent), akkor mindig kedvem támad valamiféle gyümölcsöt is magammal vinni kilépve az ajtón. Persze nem tudom, hogy miért, de attól jók az ember ilyen hülyeségei, hogy nem tudja a kiváltó okukat.

És mit hallgatok reggel, amikor tudom, hogy sok dolgom lesz aznap? Amikor kell az a kis plusz lendület?

Dil Se: Chaiyya Chaiyya - ezt azért, mert évek óta magasan vezeti az indiai toplistámat. Non-stop szeretem, reggel is kedvelem. Kell építenem az ágyam és a szerkesztőség közé egy indiai vasútvonalat, amin olyan lassan megy a szerelvény (egy tucat táncoló indiaival a tetején), hogy pont végzek a cipőm bekötésével amire odaér és e remek dalnak is vége lesz.

Orbital: Beached - Csak meg kell hallgatni. Pörgős, de mégsem az a diszkózene, ez is a Partból maradt, de kellőképp energikus.

Kate Nash: Merry Happy - Gyors, bolond, reggeli, happy. Ez is az a vidám kategória, ilyen és a Feist vagy hasonló jellegű zenékre hajlamos az ember kicsit "bolond" lenni:)

Michael Jackson: Thriller - Most miért néztek rám ilyen furán? Hát nem az a leggyorsabb tempó, ha kimenekülök a lakásból a zombik elől?:P Na jó, van egy Jackson válogatásom és nemrégiben rájöttem, hogy ha az van a lejátszóban, akkor csak ezzel vagyok hajlandó indítani:)

Ami kimaradt:

Na ez az. Sok minden kimarad, hiszen rengeteg olyan zene van, illetve nálam épp sláger - ami nagyon tetszik és persze, hogy azt hallgatom. Nemrégigben például B.E.P. - I gotta feeling-et, vagy épp Marvin Gaye-t hallgattam. A héten The Kinks ment és Hoobastank, Woodstock stb... Sok maradt ki, hiszen Jamiroquai is bármikor jöhet, meg sorolhatnám még a sok-sok-sok zenét... Összeszedni sem lehet..

Ti hogy vagytok ezzel, vannak reggeli zenéitek? Meghatározó, hogy mi szól a háttérben vagy mehet mulatósdiszkótól a black-hard-dead-deep-hell-metálig bármi?

Tovább a poszthoz
15 komment komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr991496062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Törzsvendég:-) 2010.01.06. 08:52:20

Tyűamindenit dejó kis bejegyzés lett!Tetszik!
No hála a blogodnak meg a Sunboynak mostanában a lendületbejövéshez ezt nyomatom,kib*szott jó szám!
www.youtube.com/watch?v=bkCtoX2LE_E

ditlzon 2010.01.06. 15:28:15

köszi! végre beazonosítva! (feist) soha nem jegyzem meg az előadokat a rádióból (csak ha nagyon fülelek), mindig csak a zene/ hangzás/érzés marad meg

-Ani- 2010.01.06. 17:35:26

Nem találok szavakat....
Nagyon tetszett ez a bejegyzés! :))))

ditlzon 2010.01.07. 15:42:44

na végre! sikerült meghallgaton a számokat. a java jöhet mammutmailen ;-)
vicci, mert az ébresztőhangom is köztük van (ezen jót nevettem), Marvin Gaye. kb. 00.30-nál szoktam csak felébredni :-) lehet, le kellene cserélnem vmi másra? ezért alszom be folyton? :-D

BlAdE 2010.01.09. 02:17:30

mekkora számok!! Nincs kedved bezippelve feltenni valami megosztó oldalra hogy le lehessen tölteni vagy nincs kedved őket elküldeni nekem? Lusta vagyok leszedni őket de olyan jók :)

BlAdE 2010.01.11. 15:46:13

@Atom: köszönöm szépen :)

Törzsvendég:-) 2010.01.14. 00:27:30

Köszi szépen itt is,nagyon megörültem.Szuper jó!!!!!

Angyalod · http://angyalkucko.blog.hu 2010.05.30. 15:01:58

mindig elfelejtem, hogy 3 yT linknél többet nem szeret egy hsz-ben.. hááát most akkor rakjam tele hsz-szel a posztodat?? de hát ezeket muszáj megmutatnom :D

hát most kedvet kaptam és összeszedtem pár tipikus reggeli zenét, amit szoktam hallgatni vagy mostantól fogok mer jó ötlet :)
www.youtube.com/watch?v=AnZNxcQ4HgA - Santana Angel Love felpörgetésnek
www.youtube.com/watch?v=HCv1lWRRP6o - Jamie Winchester Damned visszaalvósnak :)
www.youtube.com/watch?v=iyw01VqfQvU - Tito&Tarantula After Dark, tudom ez inkább lapdance-re jó de ha erre kelnék reggel tutira huncutan indulnék egyetemre :D

Angyalod · http://angyalkucko.blog.hu 2010.05.30. 15:02:34

folytatása következik:
www.youtube.com/watch?v=ZPPaKOtZTug - Bruce Dickinson Acoustic Song, olyan őszi-téli hangulata van
www.youtube.com/watch?v=UNJswfXKJ3s - hát ez egy érdekes hangszer de szerintem szuper a zene amúgy
www.youtube.com/watch?v=Cvar4ZsqsEo - még egy érdekes hangszer, amúgy a zenész szerintem zseni, Andy Mckee-nek hívják.

Angyalod · http://angyalkucko.blog.hu 2010.05.30. 15:03:14

abszolút kedvenc pörgősök (vigyázat rock :))
www.youtube.com/watch?v=Z6WhV5gWjJE - Skid Row Youth Gone Wild
www.youtube.com/watch?v=OD-C-oS--xQ - Mr. Big Daddy, Brother, Lover, Little Boy
www.youtube.com/watch?v=cPjRd8sqz1M - Pearl Jam Even Flow

befejeztem a hsz-áradatot ígérem :)

Atom · http://atom.blog.hu 2010.05.31. 22:05:00

@Angyalod: Nah. A rock nem a műfajom, és szép link-gyűjtemény:) Az első és második blokk zenéit csípem:)

Angyalod · http://angyalkucko.blog.hu 2010.05.31. 22:55:35

hát pedig ha tudnád h Santan igazából elég rendesen rock és hogy Bruce Dickinson az Iron Maiden énekese.. bizony meglepődnél ;)

Atom · http://atom.blog.hu 2011.02.15. 00:10:17

@Kremyyy: Hasonlóképp:) Most is van a telefonomon pár száma:)
süti beállítások módosítása