atom

Elment a nagyember

2007.09.07. 09:45 | Atom | Szólj hozzá! 3 komment komment
Elment a nagyember Tovább
Tegnap hajnalban meghalt Luciano Pavarotti a művészvilág egyik legnagyobb alakja. Tudom nem kell senkinek sem bemutatni, mindenki olvasott/látott már valamit róla, vagy jobbesetben hallotta Őt énekelni.http://cache.eb.com/eb/image?id=67641&rendTypeId=4
Pavarotti szerint Isten megcsókolta a hangszálait, ez volt az Ő ajándéka. Bevallom nem vagyok egy operarajongó és nem is hallgattam éjt-nappal alá téve Pavarotti áriáit és nem is szeretném ezt a látszatot kelteni. Nekem ha valaki azt mondta, hogy operaénekes akkor az első név és arc fejemben Pavarottié volt, a második kettő pedig Domingo és Carreras. Ez olyan, mint a köztársasági elnök szó, erről nekem rögtön Árpi bácsi képe ugrik be. Vannak dolgok, amiket összekötünk arcokkal, jelen esetben hangokkal.
1935-ben született Pavarotti Modenában és 2007-ben ugyanitt halt meg. Rengeteget jótékonykodott, rengeteg sztárral énekelt, neve és hangja bejárta az egész világot. Ilyen közhelyes hülyeségeket nem fogok írni, hogy mostmár a mennyek kórusában énekel és stb... stb... Pavarotti elég nagy ember volt ahhoz, hogy örökre köztünk maradjon és ne felejtsék el az emberek 1-2 évtized múlva, senki sem fogja úgy énekelni az "O sole mio"-t és ilyen "három tenor" sem lesz több, a világörökség részévé vált, mikor előszőr a színpadra állt.
Egyébként a karnevál után az egyik éjjel néztem rengeteg Pavarotti videót a youtube-on, a Figaro-tól kezdve a világsztárokkal énekelt dalokig, ugyanis szokásom néha komolyzenét hallgatni éjjel. Aki gondolja csak írja be a nevét a keresésbe és rengeteg videót talál... Aki többet szeretne tudni Pavarottiról kattintson ide! Én pedig ugyanúgy élem az életem tovább, csak ezentúl máshogy fogom hallgatni hóbortos éjjeleimen a nagyember áriáit...
Tovább a poszthoz
3 komment komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr27159405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wildgica · http://henrietta.klog.hu 2007.09.07. 11:29:03

Mikor tegnap bemondták a tévében, először el sem akartam hinni. :'(
Szeretem az operát, gyakran hallgatok komolyzenét (is). Pavarottival én is pont így vagyok. Ha opera, akkor ő ugrik be elsőnek. Azt hiszem ez nem is lesz másképpen.

Atom · http://atom.blog.hu 2007.09.07. 14:50:13

Szép kort élt meg, nagy sikerrel, szerintem az elérhető és megvalósítható céljait sikerült elérnie:) Szép pályafutása volt... És mint írtam, nem tűnik el soha az emberek tudatából...

JZ 2007.10.22. 12:03:50

Megsirattuk...
süti beállítások módosítása