atom

Made in Hungária - nézzétek meg, jó lett - filmajánló

2009.02.04. 07:00 | Atom | Szólj hozzá! 7 komment komment
Made in Hungária - nézzétek meg, jó lett - filmajánló Tovább

A Made in Hungáriával szemben csak minimális előítéleteim voltak: dalolós magyar film, rock and roll... Arra gondoltam, hogy egy Csinibaba+Grease egyveleget kapunk a vásznon, aztán mégsem. Nagyon tetszett!

A Made in Hungária betekintést nyújt Fenyő Miklós életének azon szakaszába, amikor Amerikából hazatérve a kommunizmus és egy társbérlő társaságában találja magát a Fenyő család. Az ifjú Fenyő magával hozta a rock and rollt a tengeren túlról és a film első felében azt már tálalja is, de nagyon lazán... Persze ezt az "izgató cselekvést" a '60-as évek kommunista rendszere eleinte nem szívesen fogadja, de a fiatalság kibontakozásának teret kell adni, szigórúan ellenőrzött keretek között. Szerelem és egy Csókkirály után végül a Ki mit tud? döntőjében találjuk magukat, ahol megszületik a Hungária együttes.http://port.hu/picture/instance_1/182802_1.jpg

Szabó Kimmel Tamás, az ifjú Fenyő Miki szerepében

A film eleinte kicsit Csinibabás közeget tár elénk, szemfülesebbek már eleinte kiszúrhatnak egy-egy apró bakit, de felesleges ezekre figyelni. Annak ellenére, hogy ez egy musical-szerű film, ezt én mégsem éreztem. Voltak éneklések erre-arra, strandon, házibuliban, de mégsem az "a két mondat és dal" formációt vittek a filmbe, ami egy nagyon pozitív pont! Persze azt is meg kell jegyeznem, hogy sosem voltam túl nagy Hungária-rajongó, sőt a "Ciao Marina"-t kifejezetten nem kedvelem, de itt mégis tetszett, itt jó volt, jól szólt. A színészek énekeltek, ezzel sokkal életszerűbb lett, mintha playback ment volna.


Kb. a film kétharmadánál egy kicsit megijedtem, hirtelen csöpögőssé kezdett válni a dolog, dalolászás az autóban, szerelem, csók stb. Azt hittem, hogy itt a vég, de szerencsére hamar kilépett ebből a hullámvölgyből a történet, és folytatta az érdekesebb szálon, újra ütemesen rugdostam tovább az előttem ülő székét:P

A Fenyő Miklóst alakító Szabó Kimmel Tamás abszolút jó volt erre a szerepre, nagyon tetszett, hogy az ifjú Miklós csak a színpadon egy dühöngő-örjöngő rocknroll fenegyerek, amúgy pedig egy higgadt karakter.
http://port.hu/picture/instance_1/182779_1.jpg
Fenyő Iván, a csókkirály

Örültem, hogy nem lőtte el a rendező azt a "poént", hogy Fenyő Iván kapja a szerepet, hiszen Renét (Rönét) vagy egyszerűen csak Kareszt, a rosszfiút egészen jól alakította. A rajongótábor örülhet, a Csókkirályt nagyon sokszor láthatják a vásznon.

http://port.hu/picture/instance_1/182781_1.jpg
Hegedűs D. Géza, a pártember

Hegedűs D. Géza volt a "fő-elvtárs", aki előtt felelni kell. Már az első pillanatokban unszimpatikus volt számomra ez a karakter, a film során ez csak egyre erősödött. Nem tudom igazán, hogy milyen volt a kommunizmus, de e szereplő arcán, mintha ott lett volna minden rossz, minden cenzúrázó-korlátozó-behatároló dolog, ami a rendszert jellemezte. Nagyon eltalálták és remélhetőleg ilyen hatáskeltés is volt a céljuk.

Többször úgy éreztem, hogy tetszik ez a világ és jópofa, de nem biztos, hogy szívesen éltem volna akkoriban. Pontosabban nem itt éltem volna. Erre azt mondta egy ismerősöm, hogy ennek előnyei is voltak, a fiatalok együtt tették azt, amit lehetett és ha valaki feszegette kicsit a határokat, azt érezhette, hogy lázadó. S tényleg, hiszen napjainkban ha valaki feszegeti a határokat inkább kívülálló, mintsem lázadó. Amikor a Ki mit tud moderátora megkérdi a zenekartól, hogy Kiket hallhattunk?, akkor Fenyő elgondolkodott egy pillanatra, végignézett a tömegen és azt válaszolta: A Hungária együttest.
Vajon akkor is ezt mondta volna Fenyő, hogy ha nem ül ott több elvtárs a nézőtéren? Mert ezzel a névvel azért kicsit szabadabb utat kaphatott az enyhülő kommunizmusban, és az elvtárs is így szólt boldogan: "A mi rock and rollunk"...

A filmet a Savaria Moziban néztem, retró mozijegyet kaptunk, amit hosszú kék köpenyben kis zsebtelepes zseblámpával világítva nézett meg az igazgató. Kaptunk egy papírzacskóban francia-drazsét, diannás cukrot, párizsi kockát és az elmaradhatatlan mozi-édességet, egy Kojak nyalókát:)

Ahogy egy kollégám mondta a film után: Ilyen filmek kellenek ebben a világban. Minde tré, ilyenkor ilyet kell nézni. - s tényleg derűsebb lett a mozi közönsége, olyan jó érzés töltött el a film után. Egész este nem tudtam kiszabadulni a csókkirály és a csavard fel a szőnyeget! dallamából, itt van a fejemben, dúdolom, és a filmet majd újra megnézem...

Képek: port.hu

Tovább a poszthoz
7 komment komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr59920884

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Blogocska 2009.05.31. 11:28:51

Made in HungáriaTegnap (úgyis egész nap esett az eső) megnéztem a Made in Hungária c. filmet. Jó-jó, de nem a legjobb. Története az nem igen van neki, viszont a zenék, a díszlet meg a többi az viszi a filmet. Összességében tehát jó kis film, érdemes ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igor2 2009.02.04. 20:21:38

Én itt Győrben láttam a színházban és az nagyon jó volt.

Atom · http://atom.blog.hu 2009.02.04. 22:03:36

Szerintem akkor nézd meg a filmet is! Bár azt mondták ma, hogy nem kell nagyon hasonlítani, mert az egyik ezért, a másik azért jó...

Törzsvendég:-) 2009.02.05. 05:25:35

Már a franciadrazséért megérte,de szeretem az emlékébresztő ízeket.:-)És újra lehet kapni melódia csokit meg betűs és hazánk várai csokit is.De hol van a dobozos habtejszín?:-)Nálunk nem is tudom megy-e már a film a moziban.De biztosan jó,éljen Mikiciii.(Volt egy idős vendégem ,aki nagy Fenyő Miki rajongó volt.Feri bátyám biztosan megnézi a filmet is.)

Apropó ha már magyar filmeknél járunk,a Nyomozót meg én ajánlom (Bár lehet láttad már),nekem nagyon tetszett.:-)

Hajnal Pappa 2009.03.02. 13:46:05

Mammmával megnéztük,megakerületi vetítésen,vicces volt!
Szinte végig Angyalföldön játszódik,ott is voltam,mikor lezárták egy részét a forgatás miatt,majd mesélek miféle kulisszatitkokat mertek meg ezek a filmesek!
A film jó...NAGYON!

Atom · http://atom.blog.hu 2009.03.02. 17:57:02

Kíváncsian várom a sztorikat egy sör mellett! Üdv!

Törzsvendég:-) 2009.05.31. 20:58:37

Megnéztem én is.A zene jó, a legjobb Fenyő Iván alakítása (szerintem).Az össznépi táncikálós jelenetek nem illettek túlzottan bele (elég lett volna egyszer-kétszer,nade szinte lépten -nyomon,én ezt egy kicsit eltúlzottnak találtam.Valahogy nem illett szerintem bele amikor a közönség hírtelen egyszerre vagyis próbálkoztak egyszerre mozogni).:-)És ami nagyon tetszett az a szerenádos jelenet,na az jó volt.:-)Manapság van-e még vajon szerenádozó legény a Földön?(Ábrándozós sóhaj:-)
süti beállítások módosítása