atom

Egy későn kimondott üzenet

2008.05.23. 07:00 | Atom | Szólj hozzá! 15 komment komment
Egy későn kimondott üzenet Tovább
Vannak olyan események egy gyerek életében, melyekben kora, élettapasztalatlansága és erkölcsi ítélőképességének fejletlensége miatt alul marad a másik féllel szemben, eltekint felette, nem cselekszik. Az ilyen események utólag átgondolva mélyen igazságtalanok, jogszerűtlenek, s ha eszembejutnak mindig arra gondolok, hogy bárcsak visszamehetnék a múltba avagy akkor gondolkodhatnék mai fejjel...
Az élet számos területéről lehetne példákoat hozni, de ezen események legnagyobb tárháza leginkább az általános iskola volt. Az első hét évem Érden jól alakult, igaz ott is volt egy-két eset (beleverte a fejem a tesitanár többször a földbe, ezért fegyelmit kapott, az ofőm kitépte a kis nyakzopfom felét, ebből nem lett ügy, csak fodrász és hajvágás). Aztán elköltöztünk és jött a 8-ik egy új iskolában, életem legszarabb éve.
1996, Sárvár, Gárdonyi Géza Általános Iskola, 8/b osztály. Azon nem is rágódnék sokat, hogy az osztályban két emberen kívül senki sem "fogadott be", szinte mindenki szivatott, vert, kínzott, mert ugye én voltam az újfiú, aki még pest-megyei akcentussal is beszélt. Már nem érdekel, hogy loptak tőlem és leégettek, az sem, hogy bankett után szerenádozni indultunk és osztálytársam 18 éves bátyja illetve egy 8/c-s gyerek az utcán nekemesett, mert azt hitték, hogy van cigim, csak nem akarok nekik adni. Ököllel támadtak rám, a "buzi-Garaira", én meg jobbhíjján elfutottam és az az egy mázlim volt, hogy alacsony magasságom és dugó termetem ellenére mindenkit lenyomtam sprintben. Szóval szar volt a 8-ik, pár éve az osztálytalálkozóra szintúgy nem mentem el, mint akkoriban az évzáróra.

Hogy visszakanyarodjak az eredeti témára, nos volt ott egy testnevelő tanár, olyan tipikus vén fószer, aki vérbeli focibuzi-izomagy, arcáról lesütött az évtizedes dohányzás és piálás nyoma. A nevére már nem emlékszem de képletesen megkérdezném most tőle, hogy mit érzett akkor? Milyen boldogság vagy szadista öröm járta át, mikor boxoltatott minket az öltözőben? Ez úgy nézett ki, hogy rámküldte a nálam egy fejjel magasabb és termetesebb illetve egy évvel idősebb Lacit, majd mondta neki, hogy jobbról-balról kapja el, oldalról üssön stb... Ilyenkor a sarokban kuporogtam, védekeztem és vártam, vártam hogy vége legyen. Hogy miért nem mentem neki? Mert utána mégtöbbet kaptam... A második eset után szólta az igazgatónak, aki behívta a tanárt, az (szándékosan "az" és nem "ő") pedig félvállról lerendezte annyival, hogy túl nagy a fantáziám és ő állított le minket amikor "játszottunk" az öltözőben, meg amúgy is problémás/rossz gyerek vagyok. Otthon nem mondtam el mindent, eleget sírtam a honvágy miatt, ezzel már nem hozakodtam elő, inkább eltűrtem valahogy, persze a suliban is többször sírtam érzelmi alapon, volt hogy órán is, ez pedig plusz támadási felület volt a többieknek.
8-ikban voltam a legtöbbször beteg, tesióra alatt kötelező volt a trikó és a rövidgatya, melegítőnadrág vagy pulóver tilos volt. Ősztől nyárig az udvaron tesiztünk, egész évben csak egyszer voltunk a két tanteremnyi méretű tesiteremben, ott a lányok voltak mindig, fiúk az udvaron. Hogy állandó torokgyulladásom és megfázásom volt? Egyéni szoc.problem, biztos nem hordok sálat, azért... Biztos nem amiatt volt, hogy futottuk a köröket a hóban, szétázott tornacipőben. Persze azzal, hogy szóltam a boxolásról az igazgatónak elértem azt, hogy a friss hóban többször kellett fekvőtámaszoznom és véletlenül mindig a lábát rátette a hátamra, hogy azzal nyomjon lejebb, mert az orrom nem érinti a földet.
Amikor a sok focibuzi gyakorolt engem általában a kapuba állítottak, akkor tanultam meg elugrálni az agyonbikázott labdák elől, igazság szerint ez az egy dolog hasznos volt, legalább fejlesztette a reflexeimet. Az egyik alkalommal nem akartam, hogy rámrúgják, ezért teljes erőből bele akartam rúgni a labdába, ami persze nem sikerült, így az osztálytársam talpát találtam el. Fájni kezdett a lábam, nem vonulhattam le a pályáról, mert "szimulálok". Óra vég felé, már bedagadt a lábfejem, de akkor is maradnom kellett, hisz csak rájátszom... Következő óráról elengedett a fizika tanár, látván, hogy már be sem fér a lábam a cipőbe rendesen és kétszeresére nőtt a nagylábujjam. SZTK --> Röntgen --> levált egy gombostűfejnyi csont a nagylábujjamból --> borogatással elmúlik alapon hazaküldtek... Persze biztos csak szimuláltam a röntgenen is.

Tovább is van, mondjam még? Nem mondom, ha gondolkodnék biztos eszembe jutna még valami, de nem akarok gondolkodni. Már nagyon bánom, hogy akkor nem vontam be jobban anyáékat, avagy nem álltam ki jobban magamért. A suli honlapján nem láttam ismerős nevet a tesitanárok közt, gondolom nyugdíjas vagy jobbesetben kirúgták, mert nem csak velem szemétkedett. Ha nem is szenvedve, de azt kívánom, hogy megkeseredve, egyedül és boldogtalanul élje le az élete hátralevő részét.
Ennyit a 8-ikról és egy rohadék tesitanárról...
Tovább a poszthoz
15 komment komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr99480066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anyika 2008.05.23. 08:41:34

Erről én miért nem tudtam?????? Nem tanított volna sokáig, ennek érdekében mindent megmozgattunk volna! Ez a baj a gyerekeknél, hallgatnak és tűrnek....
De miért?

Tommi 2008.05.23. 12:21:47

Azért tűrünk, mert naivak vagyunk és azt hisszük, majd elmúlik...

Bonyi Z. · http://bonyi86.blogspot.com 2008.05.23. 19:01:11

Tyű... Nem semmi. Ezek után megértem, miért nem rajongsz a sportért. Sajnos vannak (és lesznek is mindig) rohadékok az életben. :S

Anyika 2008.05.24. 13:34:54

Jövőhéten megkeresem az illetőt!
Nem akarok sírni, egy tetű, mocsok miatt aki a gyerekem bántotta!!!!

Pepepupu · http://www.nincs.blog.hu 2008.05.24. 18:23:25

Örülök, hogy ezt leirtad, t segitett neked egy kicsit:)talán... a helyedben megkeresném azokat a surmókat és...:D

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.05.24. 21:22:19

És ha mindez egy amerikai sráccal történik, akkor fogja az ágy alatt tartott Mac 10-es géppisztolyt meg kilenc tárat, visszamegy és lemészárolja a fél iskolát. Mindezt egyidióta tanár miatt...

Engem pofozott fel tesitanár, senkinek nem szóltam, látta mindenki:) De megérdemeltem, mert szemtelen voltam. Aztán évekkel később ugyanabban a suliban egy tesitanár megütött egy gyereket és hatalmas balhé kerekedett belőle. Olyan, hogy egy kis falusi iskolában fegyelmi eljárást kezdeményezzenek egy tanár ellen??? Elképzelhetetlen volt! Meg nem is akarta senki. Nem utáltam miatta, leszartam. Kapott más is, úgyhogy ciki sem volt...

Aztán pár évvel később, mikor már nem jártam oda, egy másik tanár pofozott fel egy srácot, de akkor már új szelek fújtak, új igazgató volt, aki komolyan vette az ilyeneket és fegyelmit indított a tanár ellen...

Változnak az idők...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.05.24. 21:24:26

Na, kétszer írtam le ugyanazt:)

Atom · http://atom.blog.hu 2008.05.25. 03:07:00

A régi sulimban is kapott fegyelmit egy tanár (mint azt írtam is), viszont Sárváron ez nem volt szokás... Jól esett leírni, ha megérdemeltem volna, akkor nem született volna meg ez a bejegyzés, csak sajna szar volt abban a suliban, erre a tanár is rátett, én meg eltűrtem. Hagytam önkényes és egyben beteges hatalmi megnyilatkozásait érvényesülni. Nem tudom, hogy mit szóltam volna egy katonasághoz:P

Szergej 2008.05.25. 11:01:39

Együtt tudok veled érezni, ugyanis én is hetedikbe kerültem át egy olyan iskolába amelyet csak úgy illetnék a hiperaktív gyerekek gyűjtője és hasonló gondokkal küzdöttem annyi különbséggel, hogy az én sztorimból kimaradt a tanár személye de elég voltak a kretén diáktársaim szívatása is. Sajnos sok hasonló sztorit hallottam sajnos egyet nekem is át kelet élnem de valamit tanított nekem ez a két év és magamba kötöttem egy elhatározást és úgy érzem, tartom magam hozzá. Az elhatározásom, pedig az volt , hogy kiállok magamért bármikor és nem hagyom, hogy más uralkodjon felettem.

Harle · http://harlequin.blogter.hu 2008.05.26. 21:57:32

Kisiskolás koromban (egészen kb. hatodikig) az apám heppje volt, hogy faszom kis hullámokat rakjon Szhely egyik mesterfodrásza a hajamba. Utáltam, mint a szart (kamaszként úgy tiltakoztam ellene, hogy saját magam vágtam le a hajam addig, amíg nem láttama hullámot...).

Engem nem a tanárok, hanem az osztálytársaim vettek célba a "dajeros" becenév rámaggatásával.
De középsuliban karcsúalkatomnál fogva volta "Cssontrakéta" is, na azt sem volt egyszerű feldolgozni. A fintora az a gúnynévnek, hogy egy nálamnál véznább arc ragasztotta rám. :)

Középsuliban volt egy baromarcú szaktanárom, aki szivatott, pl. védőkesztyű nélkül fogatta meg velem azt a tepsifület, amit hozzá akart hegeszteni a tepsihez. Mondtam neki, hogy ez így nem lesz jó, ennyire nem vastag a szaruréteg a kezemen, nem vagyok rinocérosz, csessze +!
Nem zavarta az aggályom, nekiállt "lángolni", én meg a hő hatására feltétlen reflexből kiszórtam az munkadarabot az ablakon (épp ott repült ki). Elküldött a jófrancba, mindenféle kretén voltam stb.
Utána is szivatott kisebb dolgokkal, egyszerűen nem tudtam jobb lenni nála szakgyakból, mint 3as. Aztán kiderült, hogy a lánya apám alatt dolgozott (sic! ;) ), akivel faterom nem volt megelégedve és -finoman szólva- eltanácsolta a cégtől. Így állt bosszút a lányán ért sérelmen a tanerő.

Egyébként roppant izgalmas gyermekkorom velős történetei itt olvashatók! :)))

harlequin.blogter.hu/?tag_id=4059

tejfölös lángos 2008.06.16. 13:04:41

Hello! Teljesen véletlenül kerültem erre a blogra, kidobta a gugli. :)
Én is a Gárdonyiba jártam.
Ismerős minden, amit leírtál, hóba tesizés, folyosón futkározás, lépcsőn ugrándozás... a lányok sem voltak könnyebb helyzetben...
Átéltem ugyanezeket, a tanárt is tudom ki.
Ha emlékezetem nem csal BÁRDOSI LÁSZLÓ volt a neve.

Atom · http://atom.blog.hu 2008.06.16. 13:59:03

Igen! Ő volt az! Akkor te sem voltál túl jó helyzetben, nem csak nekem ártott az az ember...
Mikor jártál oda?

tejfölös lángos 2008.06.16. 22:30:58

Nos, már elég rég, 1998-ban végeztem. Czillingerné volt az osztályfőnököm, biztos tanított téged is! Bárdosi mellett még Kalmár volt a "gyengém"... olyan fura ezekre visszaemlékezni!
Azért remélem néhány jó emléked is maradt a suliról!
Neked ki volt az osztályfőnököd?

Atom · http://atom.blog.hu 2008.06.16. 23:57:49

Én 97-ben, akkor viszonylag egyidőben koptattuk azokat a padokat:P
Czillingerné és Kalmár ismerősen hangzik, de már nem tudom kik voltak azok. Azt tudom, hogy a fizika tanárom egy kicsit zilált illető volt (bajszos vagy szakállas és szemüveges), a matektanár az ig.helyettes, bajszos úr, a magyartanárom egy nagyon alacsony rövidhajú és idegbeteg nő, a német tanárom egy kicsit fiatalabb, viszont annál többet követelő nő volt. Az osztályfőnököm a Kálóczy György volt (ének és azt hiszem töritanár).
De rég volt....

tejfölös lángos 2008.06.17. 09:32:19

Akkor bátyámnak voltál évfolyamtársa... na szép mondhatom, kicsi a világ!:)
Majd még olvasgatom a blogodat hátha találok még olyan bejegyzést, ami engem is érint!
süti beállítások módosítása