atom

Francia TGV, orosz jetvonat és sugárhajtású Piroska

2008.02.19. 07:00 | Atom | Szólj hozzá! 5 komment komment
Francia TGV, orosz jetvonat és sugárhajtású Piroska Tovább
Gabi mutatott nekem egy videót a TGV világrekordjáról, melyet tavaly április 3-án 13:13-kor állított fel a Francia vasúttársaság lelkes csapata. A vonat nem kevesebb, mint 574,8km/h sebességgel hasítja egy vadászgéphez hasonló hanggal a francia tájat.
Emitt videón:


Később rájöttem, hogy ez a teljesítmény már várható volt, hisz ha az oroszok megtudták csinálni a 70-es években azt a vonatot, ami 249km/h-val száguldott, akkor 30-40 év távlatában egy szupervasúttal már könnyedebb ennek több, mint a duplája.

Az oroszok egy Yak-40-es utasszállító repülő hajtóművét csavarozták fel egy mozdony tetejére, amely valószínűleg sem a sínpályák minőségétől sem pedid a gazdaságtalan üzemeltetése miatt nem terjedt el, mint tömegközlekedési eszköz. A biztonságot nem is veszem figyelembe.
Ezen felbuzdúlva én így gondolnám el a Magyar Állami Vasutak modernizációjának első lépéseit:
Tovább a poszthoz
5 komment komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr66341974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

charlie 2008.02.19. 09:03:56

az orosz 200 kmph-nál nagyobb sebessége semmi, a németek az első vh. előtt (1900-as években) 200-as rekordot állítottak fel.
villanyos meghajtassal (arra nem emlekszem, hogy motorkocsi, vagy mozdony volt e, de talán motorkocsi)

pankeey 2008.02.19. 10:13:24

ez a turbo-piroska ott va na szeren.
(szabadalmaztasd)

a sanghai-i sihut meg kihagytad? ejjnye

Bonyi 2008.02.19. 10:40:39

Én egyszer egy HÉV-et akartam átalakítani, de béna vagyok ilyen téren. Ott fegyvereket kellett volna rátennem, meg egy kis terepszínt...

Tommi 2008.02.19. 12:17:10

Bonyi: Tank HÉV... Állat lenne pedig...

Bonyi 2008.02.20. 10:59:26

Én a "harci HÉV-re" gondoltam, de a lánctalpak nagyot dobnának rajta... :D
süti beállítások módosítása