atom

Átutazóban az osztrák Alpokban

2011.07.19. 10:45 | Atom | Szólj hozzá! 2 komment komment
Átutazóban az osztrák Alpokban Tovább

Tavaly volt egy alpesi tájakon motorozós bejegyzésem. Akkor kicsit szétáztam, de olyan szép és hangulatos volt minden, hogy nem zavart a majd hat-hét órás út, hazafelé is a hegyeken át jöttem.

Idén is voltunk egy hétvégét Ausztriában, odafelé autópályán, visszafelé pedig az Alpokon át jöttünk. Nagyon jó volt, szép volt, és most nem gémberedtem el teljesen, mert kocsival mentünk és nem én vezettem. Amíg anya szépen rótta a dimbes-dombos-kanyargós utakat, addig én fotózgattam jobbra-balra. Persze ennek eredménye egy jó nagy adag kép lett, viszont így már nyugodt szívvel fogok videózni legközelebb, mert már kifotóztam magam:)

Ez persze ilyenkor nagyon nehéz, mert foghatom, és bevághatom az összes képet egy galériába, de mint azt már annak idején, a filmes gépeknél is megtanultuk - az első olaszországi nyaralás után - amikor előhívták a fotókat, akkor szembesülni kellett azzal, hogy a buszból szép volt meg minden, de a hegyek annyira mégsem érdekesek, hogy egy tekercset ellőjünk rá.

Ezért inkább e bejegyzéshez most válogattam, leredukálva úgy 1/10-re a képeket, kiválasztottam 15-öt, vegyesen. Hegyi patak, hegyi tó, hegyi ház és hegyi hegy:)

Az alábbi patakból (ami lehet, hogy folyó) hoztunk egy-két kavicsot is, anya nagyobb köveket is szedetett Marcival, aki annyira élvezte a hideg vízben való mászkálást, hogy alig akart kijönni.

Egy ilyen kis "vityillóban" simán eltudok képzelni egy téli estét, amin kinézek a hófedte tájra és forró, édes kakaót szürcsölök, miközben pattog a fa mögöttem a kandallóban.

Persze nyáron is szép, nem kell hó, hangulatos, csendes, igazi relax. Szeretem a masszázst, a vizet (wellness), de ez a közeg kicsit jobban nyugtatna azt hiszem... A közelben egy ilyen tóval nem is csoda, hogy többen csak megállnak és nem csinálnak itt semmi mást, mint nézik a vizet, pihennek, töltődnek a természet nyugalma és szépsége nyújtotta energiával.

Ennél a tónál van egyébként az a vízesés is, amit első képnek illesztettem be. Nagyon szép hely, a fent linkelt tavalyi bejegyzésemben lévő képeken még egy kis köd is volt a víz felszínén.

Rengeteg tehenet láttunk, lila nem volt köztük, meg olyan sem, amelyiknek hosszabbak valamelyik oldalán a lábai, hogy el ne dőljön a hegyoldalon, amikor legelészik. Viszont egyet pont sikerült lefotóznom ima közben, vagyis térdelt a jószág. E tehén viselkedését nem értettem lévén, hogy nem vagyok én tehénológus, biztos elfeküdte a nyakát és azért nem tudott nagyot hajolni.

Nagyon élveztük ezt a kis utazást, ellátogattunk a Mariazellbe is, nagyon szép volt, nem vagyok egy lámpással menetelő hívő, de ez a templom nagyon tetszett.

Ilyen padokat is sokat láttam. Tetszik a megoldás, illik a környezetébe, kő pedig van dögivel a közelben:)

A már fent említett hegyi pataknál anya. Imádok anyával utazni. Annyira jól elvagyunk, dumálunk, ugyanazon dolgok érdekelnek minket. Sokat hülyülünk, viccelődünk - jól szórakozunk:)

Sok ilyen és ehhez hasonló ház volt útközben. A legérdekesebbnek először a komoly kisvárosokat tartottam, bent a helyek közt. Megbeszéltük anyával, hogy valószínűleg nem csak a "jólét" miatt ennyire felszerelt és kiépített minden falu/kisváros infrastruktúrája, hanem azért is, mert egy kemény tél idején, ha nem lehet esetleg 2-3 napig közlekedni rendesen, akkor van helyben minden. Az ilyen házak viszont a legnagyobb semmi közepén is felbukkanhatnak, s van úgy hogy egy völgy mélyén, vagy egy hegy tetején ott a ház és tizenkilométeres körzetben nincs más, csak fák és természet.

Ha nem is Corvette, de az nem baj, ha egy erősebb autóval vágunk neki az útnak. A városi cirkálók kicsit lassabban kapaszkodnak fel egy-egy hosszú szerpentinen, a mi autónk jól megvolt pakolva, hárman ültünk bent, 2szer 3szor azért vissza kellett már váltani kettesbe, de szerencsére az úton javarészt bírta a kiképzést a kisautó.

Persze motorral azért volt jobb jönni, mert azzal bárhol megtudtam állni egy-egy perce, egy-egy fotó erejéig. Most szinte végig kocsiból fotóztam az utat, csak néha volt baj, hogy suhanunk, és nincs időm beállítani a gépet.

Abszolút csak javasolni tudom, hogy aki teheti, autózzon egyet az Alpokban, s lehet, hogy sok időt elvesz, de szép a látvány. Ha nem is kell átutazni az egészen, de mondjuk Mariazell-ig el lehet menni, mert már addig is látni szépeket.

Jó volt ez a túra is:) Remélem lesz harmadik is:)

Tovább a poszthoz
2 komment komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csacse · http://csacsee.blog.hu/ 2011.07.19. 11:48:10

kéne egy Passengeres kirándulás Ausztriába...

-Ani- 2011.07.19. 12:37:38

Hm.... én is beblogoltam tegnap..... Nem is tudom honnan az egyforma ízlés..... vagyis az egyforma képek. Jó fotósom volt. :) Én is imádok veled utazni! :)