atom

Lábnyomok a múltból

2011.05.31. 14:12 | Atom | Szólj hozzá! 4 komment komment
Lábnyomok a múltból Tovább

Annak idején, még Érden, amikor épült a házunk, a bátyám belelépett a friss betonba. Lábnyomát apám otthagyta, s később, gyerkőcként még én is figyelgettem, hogy évről-évre, hogy nőnek csülkeim, hogy növök túl bátyám egykori lábjegyén. Persze ez nekem nagyon tetszett, mármint a lábjegy, megjegyzem kutyáink s macskáink sem kímélték a betont, így az ő nyomuk is látható volt itt-ott. A hétvégén Taliándörögdön, egy ház mellett láttam ezt a mintát, le is fotóztam, mert nagyon tetszett, sőt.

 

Szerintem hangulatosabb így az összkép, nem egyhangú szürke betoncsíkot látunk, s a szomszéd meg is jegyezte, hogy egy nagyobb kutyája volt itt, ami összejárkálta annak idején. Ha építenék és gyerekem lenne én is lábnyomoznék. Ha nem futna rá a kölyök, akkor kivinném és betonba mártogatnám, avagy csak nyomot hagyatnék vele, meg odavésném az évszámot, megőrizve imigyen a jövő számára, úgy mint az ajtófélfába vésett magasságokat szokták.

Egyszer olvastam valahol, hogy egy család költözéskor kiszedette az emléknek számító betondarabot, mert volt rá lehetőségük. Azért helyenként ez nehezen megoldható lenne, mint ahogy ismerősömék házának a födémjébe vésett családnév+dátum-ot is nehéz lett volna kiszedni tetőcsere nélkül:P Nem tudom, hogy mik azok a dolgok, amivel szeretném majdani gyerkőcöm fejlődését megörökíteni, mondjuk 18 éves koráig. Az biztos, hogy csinálok róla majd minden évben magasságot jelölő vonást az ajtófélfába, portréfotót szemből ugyanazon fókusztávolságból, ugyanazon szögből. Hasonlóképp videózni is fogom a kölyköt, meg akkor nem lenne rossz valami gipszes, betonos dolog sem, ami épp akad. Kedvenc zene, vagy hasonlók feljegyzése, stb.

Egyik ismerősöm például gyerekeinek születési évében palackozott a szőlőjében egy-egy üveg bort. Azok azóta is megvannak, jó ötlet az is:) Én tutira veszek két-két palack aszút, és elteszem őket. Idővel jó lesz tudni, hogy van egy 18-20-30 éves aszú a pincében. Azért kell két üveg, mert nehogy megsérüljön az egyik, no meg azért, hogy amikor jeles esemény alkalmával felbontaná, akkor ne kelljen annyira sajnálni, tartogatni tovább, hiszen élvezni is kell az életet. Nekem is van egy üveg furmintom, amit még '99-ben kaptam. Azóta is a pincében pihen a ma már (palackozástól számított) 14 éves bor.

Nektek vannak ilyen "hülyeségeitek", mármint ötletek szintjén, vagy csak én akarok mindent előre kitalálni az életben?:P

 

Tovább a poszthoz
4 komment komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr442945994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ditlzon 2011.05.31. 19:31:50

kutyatalpas járda nálunk is volt (meg is nézem mindjárt, megvan-e még) "Pajti járta beton járda" :-D - a mi kutyánk kölyke, azaz a szomszéd kutyája járta végig
nagybátyjáméknál megvan mindkét gyerek kéz-és lábnyoma a járdában. épp a múltkor nosztalgiáztunk el rajta, h ilyen kicsik is voltak az unokatesóink :-D

szerintem jó az, ha megmarad valami az utókornak. mint pl. édesapám hangja, mint az Alfa együttes csalogánya, asszem 69ből. hihetetlen, milyen jó hangja volt az öregnek :-D

Atom · http://atom.blog.hu 2011.06.01. 12:28:46

@ditlzon: Anya blogján van is valahogy egy Dédpapa énekel cucc, imádta a nótákat az öreg:) Én a legjobban azt a videót szeretem, amit egyik ismerősünk csinált '89-ben a családról... Kicsik vagyunk, a régi közeg minden... Szeretem:)

tompysoft 2011.06.01. 14:57:57

betonba mártogatósunk nekünk is volt, amíg fel nem kellett verni. :(
Meg aztán valahol van még egy régi magnószalag (nem kazetta), amin családi hangok vannak, beszélgetések, dalolászások, jó régről...

MorciDorci 2011.06.04. 18:48:53

Nekem '88ban kellett beletenyerelnem a kertben felavatott kút beton talpazatába. Mókás visszagondolni, hogy milyen pici volt a kezem:)
süti beállítások módosítása