atom

Medvecukor

2011.03.02. 07:00 | Atom | Szólj hozzá! 16 komment komment
Medvecukor Tovább

Gyerekkoromban rengetegszer ettem medvecukrot. Mindig nagypapám hozta a fekete gumiszerű édességet, amit imádtunk (s persze így visszagondolva nem is főként az íze miatt, hanem azért, mert a Papa hozta). Egyéb kedvelt "Papától édesség" volt még a régi csomagolású (papír és alufólia) Balaton szelet.

Szóval a bakancsfűző/bocskorszíj/medvecukor édesség emlékeim szerint egy pirosas színezésű zacskóban volt, csomagonként 3-5 szállal, és hosszában volt csomagolva, nem feltekerve. Pár hete ez eszembe jutott, meg is említettem a társaságban, és mindenki értetlenkedve nézett, hogy miről beszélek, mert ők nem ismerték. Gondoltam ennyit tesz ki a pár évnyi korkülönbség (5-8), ők már lemaradtak róla, mint ahogy az Antall József halála miatt megszakított Kacsamesék epizódról is.

Aztán beszéltem egy korombelivel is, aki szintén nem tudta mi az a medvecukor, így lehet, hogy nem csak az évek, hanem a földrajzi elhelyezkedés is számíthat valamit. No mindegy. Mivel kölyökkorom óta nem láttam, gondoltam ez az édesség megszűnt, s ezt hittem szombatig.

Szombaton költözésnél segédkeztem, amikor is a konyhában láttam egy zacskó medvecukrot. Mint megtudtam, a Lidlben retro édességek akcióban lehetett kapni, ezt már feltekerve csomagolják és be kell vallani, az íze is kicsit gumicukrosabb, semlegesebb, nem olyan, mint a régi.

Ma beütöttem a keresőbe a medvés finomságot és nem csak wikipédia lapot, hanem saját honlapot (egy cég gyártja itthon, annak a honlapjára megy a link) is találtam. A képek alapján pedig az is kiderült számomra, hogy nem csak egy cég gyártja, hanem világszerte számos színben, ízben kapható is. Még a Haribo is forgalmaz medvecukrot, Rotella néven.

Nem csak gyártja, reklámozza is kreatívan:)

Megnyugodva hajtottam párnára a fejem, majd gyermekeim is kóstolhatják a fekete fűzőt (már amennyiben eljutok a családalapításig egyszer valaha az életben). S majd elmesélhetem nekik, hogy mennyire vártuk bátyámmal a Papát, hogy hozza ragadós, nyúlós, édes-kesernyés édességet:)

Tovább a poszthoz
16 komment komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr342702948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bnyhdz 2011.03.02. 10:45:52

medvecukrot nem ismerni? kacsameséket nem nézni '93 decemberében? most meglepődtem.

csacse · http://csacsee.blog.hu/ 2011.03.02. 11:33:05

a gumimaci sokkal jobb, főleg a szexuáliszaklatás panda Úr..
aki meg nem ismeri a gumicukrot az nyaljon kakasos nyalókát és egyen téli fagyit is...:D

charlie 2011.03.02. 13:32:14

Én nem emlékszem a kacsamesékre '93-ból, (lehet, hogy nem néztem?). viszont ez a förtelem megvan, csak nálunk a Mama hozta. És nem szerettem :D

Törzsvendég:-) 2011.03.02. 20:58:09

Húú én ezt sose szerettem,biztosan az ánizs miatt,az ouzótól is kiráz a hideg.Nálunk ez búcsúfiafia volt és bocskorszíj néven futott:).A krumplicukrot viszont szerettem,mondjuk abból nem lehetett sokat enni,mert egy bizonyos mennyiség után valamiféle undort váltott ki,igen tartós csemege, ad egy majd beletört a fogunk,ad kettő nagyon lassan olvadt és a végén jött az a fura érzés.:)De a fő kedvenecem ha már nosztalgia,az a Melódia szelet,újból kapni és ugyanolyan finom,bár kicsit drága de megéri.
www.google.hu/imgres?imgurl=http://szentkoronaradio.com/files/images/mel%C3%B3dia3.jpg&imgrefurl=http://szentkoronaradio.com/publicisztika/2009_11_05_kell-e-nekunk-melodia%25E2%2580%259D-szelet&usg=__hwZtDUa7JwweuFK-nilrgnHl608=&h=262&w=450&sz=33&hl=hu&start=0&zoom=1&tbnid=AtJlIOA2gSUH4M:&tbnh=108&tbnw=185&ei=OaFuTc7vDs6AswauurHyBw&prev=/images%3Fq%3Dmel%25C3%25B3dia%2Bszelet%26um%3D1%26hl%3Dhu%26sa%3DN%26biw%3D1676%26bih%3D865%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=147&oei=OaFuTc7vDs6AswauurHyBw&page=1&ndsp=43&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=120&ty=61
Ja a gumicukrot szeretném ha nem jönne rám allergiás fulladás:).Én a csavart savanyúcukrott szerettem,finoman omlott,ma már ilyet se találni.

Orinoco.Flow 2011.03.02. 21:27:04

Igen, a krumplicukor... :) Nálunk a szülők a nagy medvések, nekünk maradt a Kojak-nyalóka, a Szamba- és Autós-szelet meg az aszalt gyümölcs. :D

Angyalod · http://angyalkucko.blog.hu 2011.03.02. 22:28:21

krumplicukor, kakasos nyalóka, selyemcukor, bocskorszíj, télifagyi. mi az h vki ezeket nem ismeri???
úúú kojak-nyalóka is de fini. én a vádász szeletet szerettem a csokik közül.
meg a tom és jerry-s "párnarágó" amit csak a "tetkó"-ért fogyasztottam mert az íze hát valljuk be.. :)

charlie 2011.03.03. 09:11:14

Autós szelet az jó, mostanában is szoktam venni :)

Törzsvendég:-) 2011.03.03. 13:02:34

Eszembe jutott gyerekkoromból még egy sokkoló étek,mégpedig a mese sajt,áááááááá meg nem tudnám enni ma se.
retrogastro.blog.hu/2010/02/25/mese_sajt

charlie 2011.03.04. 09:23:15

Hát ige, a mesesajtot vagy imádni lehet, vagy utálni :D (amúgy most is lehet kapni)

elvanagyerekhajatszik 2011.03.04. 13:53:12

mimámumé, még csak 21 leszek de a medvecukrot én is ismerem :O mondjuk utálom is, de az más kérdés. Gyerekkoromba se szerettem, most se, sőt a kakasnyalókával is hadilábon állok, manapság normális télifagyit találni elég nehéz, bár szhelyen van egy cukrászda ahol csinálnak, némileg kevesebb mű tartalommal mint az original.

Orinoco.Flow 2011.03.05. 00:02:19

A télifagyi nálam a gyilkosság kategóriába esett... de egyszer találkoztam olyannal, hogy árpacukor (hasonlóan, mint a krumplicukor), és az egészen remek volt. :)
Még egy retro édesség: az a lapos, kicsit savanykás, málna alakú cukorka. :)

Sudi XD :D · http://sudnusi.blog.hu/ 2011.03.05. 14:13:25

ez fura. én gyanítom sokkal fiatalabb vagyok, mint a kollégáid, de még én is ettem piros csomagolásban fekete medvecukrot. :) és számamomra is kultusz volt...

Atom · http://atom.blog.hu 2011.03.06. 00:16:51

Örülök, hogy akkor nem vagyok elveszett medvecukor-emlékes ember. Biztos csak rossz társaságban említettem meg:P

bnyhdz 2011.03.06. 18:22:32

"meguntam félni, medvecukor
srácok, ki kéri, ez medvecukor"

Orinoco.Flow 2011.03.06. 22:05:39

Elgondolkodám... medvecukor, Haribo macik, Gumimacik /gumibogyószörp/... igazi kartell épült a kifejezés köré.

Mejaa 2011.03.07. 18:13:14

én a medvecukrot is ismerem és a Kacsameséket is néztem aznap..és már akkor sem viseltem jól, ha nem úgy mentek a dolgok ahogy én akartam, és rettenetesen hisztiztem, mert miazhogy nem nézhetem a mesémet?!!
süti beállítások módosítása