atom

A drum and bass, a tengeralattjárók, meg az Atom

2010.10.20. 07:00 | Atom | Szólj hozzá! Szólj hozzá! komment
A drum and bass, a tengeralattjárók, meg az Atom Tovább

Annak idején, amikor még azt sem tudom, hogy mi fán terem a drum and bass, öcsém (a mostohaöcsém, aki két évvel fiatalabb nálam) már rég zúzta otthon, cicceget a fejhallgatójában. Már javában hallgattam mindent, Prodigy-t s egyebeket, de a dnb csak nem akart tetszeni, mert olyan gyors volt és egyhangú (persze, mert a legmélyebb pincékben fortyogó zenékből kaptam ízelítőt) Aztán mutatott a tesó két számot, amik dallamosak voltak, lágyabbak és kezdtem rájönni, hogy nem is harap annyira ez az ugató kutya, csak kicsit túl morgós volt, amikor először találkoztam vele.

Az első szám DJ Fresh-től a Submarines volt. Bejött az egész úgy, ahogy van, nem kell magyarázni, egyszerűen csak borsódzott a bőröm tőle és ennyi elég is volt hozzá:) (kép szándékosan nincs a videóhoz)

DJ Fresh - Submarines

 

A másik szám pedig egy általam nagyon kedvelt, akkoriban sokat hallgatott együttes, a Fugees dalának feldolgozása volt. A Ready or Not című dalt DJ Hype pörgette fel, s mivel az eredeti is az egyik kedvenc volt, így rögtön tetszeni kezdett:)

Fugees - Ready or Not (DJ Hype remix)

 

Idővel aztán egy kicsit én is alámerültem azokba a pincékbe (csak a fülhallgatón keresztül) - tizenakárhány mp3-as lemeznyi zenében elég sok "durvulós" is volt. Megkedveltem a műfajt. Aztán szép lassan újra nyitottam a világra és meghallgattam szinte mindent, hiszen annyi jó zene van ezen a gólyóbison, vétek lenne bedugott fülekkel járni a sok dallam közt. Az akkori (nekem mélynek számító) dnb-b gödörből kimásztam.

Nemrégiben a Facebook-on futottam bele ebbe: Netsky: I refuse - a zene tetszett, utána jártam kicsit. Amikor már sok-sok Netsky számot meghallgattam és rájöttem, hogy ez nekem nagyon tetszik, akkor találtam egy dallamos remixet, amit azóta nagyon-nagyon-nagyon:) Miike Snow zenéit amúgy is bírom, de hát így mégjobban:)

Miike Snow - Black and Blue (Netsky remix)

 

Emellé már csak hab a tortán, hogy egy rádiókban mostanság játszott és szintén számomra már régebb óta kedves dal is e műfajba való. Szintén DJ Fresh, a Gold Dust. Amióta elért az agyamig az összefüggés, hogy a manapság Petőfi rádióban is hallott szám mennyire jó, és hogy passzol az első dnb-s zenémhez, (mivel mindkettő DJ Fresh kezéből került ki) szinte minden nap, meghallgatom 2-3-szor:)

 

Persze időközben is hallgattam sokfélét, nem is sorolnám fel őket, a műfajt tekintve az utóbbi két-három hónapban leginkább Pendulum albumokat hallgattam. Most meg nagyon elvagyok a fentebb ajánlott zenékkel:) Mellesleg ezért is tetszik a facebook. Mert ismerőseim, akik mondjuk zenéket nem küldözgetnek nekem - de amikor ki-kitesznek egy-egy dalt, én meghallgatom és így már rengeteg jó, általam nem addig nem is ismert zenéket/zenészeket találtam a linkek mögött:)

Ja és, hogy mi van a tengeralattjárókkal? Nos csak annyi, hogy az első, tetsző dnb a DJ Fresh: Submarines - ezt nem is kell magyarázni. És csak most tűnt fel, hogy a második kedvelt dnb szám (Ready or Not) is tengeralattjárós klippel szerelt, így lehet, hogy nem csak a zene fogott meg először, hanem a járművek is. Biztos azért, mert atomtengeralattjárók:):P

Tovább a poszthoz
Szólj hozzá! komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr932382563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása