atom

Élet a VB-n túl - elhiszem, hogy milliókat mozgat meg, de nekem ugye nem kell?

2010.06.17. 11:00 | Atom | Szólj hozzá! 9 komment komment
Élet a VB-n túl - elhiszem, hogy milliókat mozgat meg, de nekem ugye nem kell? Tovább

Felébredek reggel, telefonok ébresztőivel vívott rövid harc után hirtelen felülök, majd gyors mozdulattal kiszállok az ágyból, amely még vissza-vissza rántana egy kicsit, szinte érzem ahogy nyúl utánam, de a lépcsőre lépve már nem ér el... Ásításokkal kikövezett első utam a konyhába vezet a mindent megmentő, napomat elindító kávészármazékért, a fekete nélkül nincs reggel. Serceg már a vízforraló, előkerítem a kávésbögrém, a konyhapulton heverő reklámújságokra teszem, tegnap este hoztam be őket a dagadtan feszülő postaládából, nem is nézem át, úgyis csak azt látom, hogy hol olcsó a kétméteres képátlójú meccsnéző lapos tévé, a többiben meg vehetek mezt, focicsukát, vagy bármit, ami a vébéhez kapcsolódik.

A cukor kicsit mellé megy és vízből sem talál mind a bögrébe, sebaj, amikor elemelem a pultról a poharat látom, hogy ott hagyott egy kis kört az újságon, pont egy suhanó focilabda képe köré rajzolva egyféle glóriát. Elsőre tetszik is, de hamar elfordulok, hagyja békén a reggeli rituálémat a foci. Bekapcsolom a rádiót, rágyújtok. Pont elcsípek egy reklámblokkot, amiben ajánlanak focis műsort, focis programot, majd megtudom, hogy a vébé ideje alatt mi mindent nyerhetek melyik boltban, mi mindent vehetek szuperakciósan, s még az is kiderül, hogy lassan már házat építeni is jobban megéri az egyhónapos fociünnep alatt, de ezt kétlem, mert ha a kőműves szaki kedvenc csapata vesztett előző este, akkor már nem biztos, hogy szakszerűen csapja oda a maltert ahova kell. Vagy ne adj Isten!, csalódottságában bebetonozza szerelmét a házba Kelemenmód, ami ebben az esetben egy autó visszapillantóján fityegő kis zászló, tudod, amilyen a kamionosoknak van. Nem akarok olyan falakat, amiben futballrelikviák vannak.

Kikapcsolva a rádiót a tévéhez sétálok, szóljon addig is valami, amíg felöltözöm. Az első mondat így szól a hangszórókból: "Te hogy nézed idén a foci vébét?" - csípőből dobom a a reflexszerű választ: Sehogy, vagy esetleg háttal, majd egy gyors mozdulattal már csatornát is váltok, ott sem jobb a helyzet, valakik épp rúgják a bogyót, s a felvételeket összefüggően beszélni nem tudó öltönyösök elemzik. Hamar tudatják velem, hogy az összes chips és az összes sör, akkor a legfinomabb, ha közben a haverokkal nézek valami zöldfelületen folytatott 90 perces fogócskát. A laptop lassan elindul, kipattintom a tévé gombját, majd végigszörfölök a napi rutinon, kitörlöm azokat a reklámleveleket, amik azt kérik, hogy fogadjak a kedvenc csapatomra, de a múltkor már megnéztem, és a Csipet Csapatot nem találta a rendszer. Kibogarászom a hírportálokon a világ gyepmentes történéseit, majd wiwelem és bookolom magam egy-egy pillanatra, de az üzenőfalat nem nézem végig, mert ott úgyis csak italokat küldözgetnek egymásnak, kertészkednek, illetve még az éjszakai baglyok "most ezt hallgatom" aktivitását no meg a ki melyik csapattal van és mit szól az eredményekhez tartalmú beszélgetéseket olvashatom.

A munkahelyen mi másról is szólna a nap? A legsűrűbben elhangzó kérdések: Láttad? Mit szólsz az eredményhez? Mire tippeltél? - az már nem érdekel senkit sem, hogy jól vagy-e, vagy mit csináltál

tegnap este. A klubokban és sörözőkben, minden csupa lcd meg projektor, még a legutolsó késdobálóban is feszít egy kistévé a sarokban, a bicskanyomos lambéria előtt. Megértem, nincs esélyed vébé alatt úgy sörözni, hogy ne üvöltsön a fél kocsma percenként valami elbénázott vagy rosszul megítélt helyzett miatt. Vagy mégis van? Mivel mindenki arra ment rá a városban, hogy odacsábítsa a focirajongókat, van aki ennek ellenkezőjét tette, a hétvégén mentem el az egyik helyi étterem előtt, ahol ez a tábla áll <--

A vébé mindenhol ott van, betolakodik a magánéletbe, a reggeli rituálékba, a hírekbe, a szórakozásba, a postaládádba - de akad élet a bajnokságon túl is. A futballista feleségek leporolják a zümmögő cimborákat, én meg lavírozok a felém repülő labdák közt, amíg csak lehet, mert én az Afrika szó hallatán még most is először egy oroszlánra, egy elefántra, majd Totora vagy a Kft-re asszociálok, s csak utána jön a többi. Nekem Afrika Szavanna, sivatag, s nem zöld gyep. Én már csak ilyen begyöpösödött vagyok. Vagy csak túl sokat kell védekeznem a sok vébéinger ellen és már túl erős a pszichés falam? Nem tudom, majd a kőműves szaki megnézi, úgyis jön kibontani a ház falából a csapatzászlót.

Nem szidom, megértem, csinálják, elfogadom, szeretik, milliók ünnepe, milliárdnyi bankó vándorlási időszaka. Az viszont nem jön be, hogy rám akarják beszélni, hadd döntsem el, hogy nézek-e vébét vagy sem, s ha igen, akkor az adott sportágban korongokat csúsztatnak, vagy labdákat rugdalnak. Invitálnak sokan, gyere-gyere nézzünk meccset, élvezni fogod, meg minden meg hú meg ha! Elhiszem, hogy milliókat mozgat meg, de nekem ugye nem kell? Engem a focivébéről egyelőre csak egy-egy, a darázsrajt idéző vuvuzelás hír érdekelt. Akarnék is egyet ébresztőnek, bár lehet, hogy zümmögésre ijesztő lenne kelni. No mindegy, álé-álé-álé... A reggeli kávém mellé most már nem szólhat se tévé, se rádió. Visszatérek a nyugis reggeli zenéimhez, azokkal jól indítom a napom, s lesz időm felkészülni a kikerülő-manőverezésre az egész napos labdazáporban...

 

*mellesleg valamelyik este azért is beülök a klubba egy sörre meccs alatt. Hátha megvilágosodom és habzó sörrel a kezemben, habzó szájjal üvöltök, ha valami történik. Vagy nem.

Tovább a poszthoz
9 komment komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr232081757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magyar Huszár 2010.06.17. 12:35:08

Én is utálom a bogyós játékokat, jo az étterem cégér : )

Olya 2010.06.17. 13:25:31

Légyszi-légyszi várj meg azzal a klubba ülős, habzó szájjal szurkolós, meccsnézős estével!!! :D Szeretném látni!!! ;) De jővő hétfőtől nézhetsz velem teniszt is inkább, ugyanis végre (VÉGRE!!!) ismét Wimbledonban mérkőznek a nagyok!!! :D:D Szóval még van pár napod dönteni!!! :D:D:D

Hajnal Pappa 2010.06.17. 13:53:28

Nagyon Atom Anti-foci lettél:D De naná, hogy egyet értek!

charlie 2010.06.17. 17:29:33

melyik hely ez, ahol nem folyik a csapból is a foci?

-Ani- 2010.06.17. 20:17:37

Akkor szerencséd, hogy nem vagy itthon, mert tudod anya máskor nem, de vb idején a tévé előtt ül, és nézi a meccset. Most is éppen arra várok, hogy elkezdjék már. Így jártam, Marcin kívül egy férfi sem néz meccset a családban. De még az apukám és a nagyapám sem nézte soha. Nem tudom honnan jött ez a fociszerelem. :)))))

Atom · http://atom.blog.hu 2010.06.18. 11:34:02

@charlie: Gödör...

@Olya: Bocsi, tegnap megtörtént. Mexikó ment kettővel, a gall kakas most csak csibére sikeredett, no meg az a 11-es?! Komoly meccs volt. - e három információn kívül másra nem emlékszem, mert nem néztem sokszor a projektorra:P Nem habzott a szám...

Latz von W. 2010.06.19. 00:14:22

Tök korrekt bejegyzés! ;D
Ez volt a legjobb ilyen anti-foci cikk, amit olvastam. :)

Szeptemberben lesz kosár-vb is, azzal hogy állsz? :D

Atom · http://atom.blog.hu 2010.06.19. 13:11:50

@:: Latz ::: Köszönöm:)
Kosár VB - igazán nem is jutott eddig eszembe, hogy abból is van VB:P Az már talán ennyire nem érint, ugyanis kosaras emberből csak néhány van a környezetemben, s talán nem fogja ennyire betámadni a kereskedelem sem... Na majd abból is megnézek valami meccset. Tegnap néztem egy kicsit az Algéria-Angol mérkőzést, amíg a klubban lévő emberek a plafonig ugortak egy-egy helyzetet látva, addig én simán kortyolgattam rezzenéstelen arccal a sörömet. Nem hatott meg semmi sem. Megint elkalandoztam, s többször néztem a hátteret, mint a fókuszban lévő labdakergetőket...
süti beállítások módosítása