atom

*megjegyzés* - Cipőt a cipőboltból: autókiállításon voltunk

2010.01.17. 07:00 | Atom | Szólj hozzá! Szólj hozzá! komment
*megjegyzés* - Cipőt a cipőboltból: autókiállításon voltunk Tovább

Kint voltunk Bécsben a Vienna Auto Show-n. Vegyes érzelmekkel távoztunk a helyszínről, s akarva-akaratlanul is levontunk a konzekvenciákat Magyarország és Ausztria közt. A fotókat is majd közzéteszem, de e bejegyzés most nem a kocsikat hivatott bemutatni.

A helyszín
Egy Budapesti Autószalonnal hasonlítva sok különbséget véltünk felfedezni a környezetben. A bécsi csarnokok klasszisokkal verik a jó öreg BP Expo épületeit, de ez magában a kiállítóteremben (ahol tölti az ember ideje nagy részét) észrevehetetlen, ott amúgy is az autókat kell nézni. Pesten járva legutóbb (motorkiállítás) csak a jó kavicsos, néhol saras parkolóban volt hely, s odajutni is sokáig tartott, Bécsben viszonylag hamar odaértünk a miénknél jobban átgondolt közlekedés miatt, s parkolóházban hagytuk az autót. Természetesen a parkolás ára magasabb.

Fogadtatás
Sajtósként akkreditáltam magam, így járt az ingyen parkoló, a szabad bejárás, és a Presse Centerben kávé, üdítő, szendvicsek s még internetes számítógépek is, kedvesen fogadtak. (Nem voltam hiéna, egy kávéra és egy kis szendvicsre mentem be egyszer.) Pesten a szabad parkolás és ingyen belépő mellé max egy terem jár, ahol leülhetsz laptopoddal (legutóbb ennyi volt). Ennyit az osztrák előnyökről.

A képek egy részére csajok is kellenek
A kiállítóteremben szembetűnt, hogy a sok kiállított autó mellett nem jellemző, hogy hostessek állnának. Nagyon kevés lányt láttunk, hármat jegyeztem meg összesen kinézet alapján. E három lányból egy nem pózolt, de legalább nem zavarta a fényképezőgép. Aztán volt egy bombanő a Fiat standnál, aki nem akart beállni az autók mellé, amikor szóltam, hogy fotóznék. Legjobban viszont a Maserati-Rolls Royce standnál döbbentem meg. Odaérve egy olyan fiatal lány állt ott, hogy kapásból 10-es skálán 15-re értékeltem, s megjegyeztem, hogy csakis import lehet, hiszen ilyen gyönyörű nő Auszriában nincs. Amikor egy Rolls Royce-szal szerettem volna egy képre komponálni, felemelte a kezét: "No foto!"

A gépet ahogy felé irányítottam, automatikusan emelte a kezét, takarva arcát. Ekkor megkérdeztem Zsóttiéktól, hogy vajon miért vesz fel egy cég (aki erősen luxuskategóriás autókat árul), olyan hostess-t, akit nem lehet lefotózni? (vagy ez lehetett a cég filozófiája?) Azért volt ez furcsa, mert a sokadik lány volt, akit nem lehetett beállítva lencsevégre kapni. Szemben a budapesti példával, ahol egymást érik a jobbnál-jobb hostessek, akik pózolnak kocsi mellett, autón, de ha kéred, akkor még a haverjaiddal is. Minden második szórólapozó lány mellett sikítva mész el, s lökdösöd a haverod, hogy: "Láttad? Láttad!?" - egy autókiállításnak szerintem ez is része, mármint a csinos nők. Nem értettem, hogy miért voltak ennyire híjján sógoréknál.

Lehet, hogy én látom rosszul, nem értek a lovakhoz, csupán az eddigiekben tapasztaltak után ez furcsa volt. Ez nem tuning-show, nem luxus-show, szimpla autókiállítás újdonságokkal, csak hát na. Nem azt vártam, hogy a tanulmány és elektromos autók közt bikiniben mossanak amerikai vasakat, csupán azt, hogy 200 fotóból ne csak 5-ön legyen hostess, akik nem kifejezetten pózolnak, sőt, ellenkeznek. Persze az is lehet, hogy ezt a pár lányt én közelítettem meg rosszul, nem elég rámenősen. Viszont, ha nagydumásként közelítettem volna, akkor is csak három, max 4 csajos képet tudok készíteni. Fura volt. Az is lehet, hogy rossz napon mentem, vagy csak rossz napszakban, fene tudja...

Összegezve
Jobb helyszínen, de nem különösebb beltérben rendezett autókiállításon voltunk. A kiállítás felhozataláról nem nyilatkozom, hiszen pesti szalonon már jó pár évvel ezelőtt voltam, s számszerűleg nem rémlik, hogy hol láttunk több kiállított négykerekűt. Különleges autóból itt is volt pár, és Pesten is. Fővárosunkban láttam először Peugeot 607 Feline-t, Bécsben meg Citroën GT-t, szóval pro/kontra. Az biztos, hogy egy kicsit jobban rágyúrhattak volna a hostess-ekre, nem hiszem, hogy az osztrákok mellkasukat verve üvöltenének, ha egy-egy csinos nő is rajta lenne a képeken, amikor az autókat fotózzák fényképezővel, telefonnal stb. Vagy igen?

Tehát aki autót akar látni az autókiállításra megy, aki meg melleket és popsikat: erotika-, vagy tuningshowra. Ennyi az elv, mint régen: Cipőt a cipőboltból...

 

ui: legalább a különleges autókkal való találkozási éhségem most csillapodott, hosszas perceken át szemezhettem egy Citroën GT-vel, egy AMG SLS-el és egy krómozott R8-assal is. Ezekről majd később:) Ha nincsenek ott Zsóttiék, lehet, hogy még mindig ott ácsorognék és fotóznám a GT-t minden szögből...

Tovább a poszthoz
Szólj hozzá! komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr31678435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása