A héten cikket írtam egy autóépítőről (nevezzük inkább bütykölőnek) és dzsipjéről. Arthofer László dolgozott esztergályosként, volt hivatásos sofőr, MÁV-os és még sorolhatnánk. Annak idején őt is utolérte a bütykölhetnék, mint ahogy az sok más embert is. Emlékszem még a kapálógépünkre, amire lehetett kerekeket szerelni, de fater pár pillanat alatt fűnyírót is csinált belőle. Azok a régi idők... Ma már mindenre külön gépünk van.
Aztán ismerek pár olyan embert is, akik építettek mindenből mindent. Például régi motorok (Komar, Simson, Romet) blokkjainak felhasználásának tárháza igen széles, nem is gondolnánk sokszor, hogy mi mindent lehet kezdeni a sufniban lapuló alkatrészekkel.
Interjúalanyom épített Pannónia motoros teherautót, gokartot, de volt, hogy 125 cm3-is szörföt rakott össze. Arról csak annyit mondott, hogy hasította a Rába vizét rendesen:P Az interjú tárgyát viszont egy 15 éve összerakott dzsip képezte, csónakok kiemelésére szakosodott a daruval felszerelt összvér:kép
Azért írom, hogy összvér, mert van benne minden. A motor Lancia, a műszerfal Zuk és Toyota, az ülések és a kormány VW, az alváz és a váltó UAZ, szóval elég összetett a kép. Ím a rövid bemutató-videóm, a tütüről, frankó a járgány:)
Többet nem is írok, hiszen minden részletet már egyszer lepötyögtem sok fotóval, így csak szokás szerint linkelem magam, ha nem gond. Ide kattintva olvasható a cikkem.