Pár hete írtam nagy örömök közepette, hogy ültem limuzinban. Most ismét az autógyűjtőnél voltam, feldolgoztam az autóállományt, amit majd időnként szivárogtatok:P A kedvencemmel kezdem, hiszen annyira imádom ezt az autót, hogy nem bírom magamban tartani az élményt, amit egy istennő vizslatása közben szerez az ember.
Kifejezni való
A Citroen DS egy istennő - és nem azért, mert én e hasonlattal akarok élni (sosem hasonlítanék istenekhez autókat vagy autókhoz isteneket). A francia Déesse (istennő) szóból ered a DS rövidítés. Én inkább valami utópisztikus csodabogárhoz hasonlítanám az autót, szerintem a formaterv alkotóját elrabolhatták az ufók s ott látott valamit '55-ben. Ha pedig divatosan állathoz akarjuk hasonlítani, akkor úgy írnám le, hogy: én nem tudom mit hágott meg az a cápa, de jó eredménye lett annak házzaságnak.
Legenda
A Citroen DS az autós történelem egyik meghatározó mérföldköve, egy olyan autó, ami benne van minden autós enciklopédiában. Annyi újítás volt az autóban, és annyira extravagáns volt, az addig megszokottaktól eltérő formavilágú, hogy az 1955-ös bemutatón, a Párizsi Autószalonon 12 ezret rendeltek belőle. Az általam vizsgált, tapintott, szagolt és simított autó 1968-ból való, abban az évben ünnepeltem a mínusz 15-ik szülinapomat). A '68-as példányban van: egy 2000-es motor, tárcsafék, félautomata szekvenciális váltó, egyküllős kormány, biztonsági öv illetve fejtámla (1968!), és hidropneumatikus rendszer, ami alacsony sebességnél puha, nagyobb sebességnél pedig kemény futóművet eredményezett. Az autó akár három kerékkel is tud közlekedni és az említett rendszernek köszönhetően még rossz úton is nagyon egyenletesen fut.
Csináltam videót is az autóról:
(a videó végén DS helyett ID, az olcsóbb változat látható, mielőtt még megköveznétek)
Fantomas
Sokan eme autót látva rögtön azt mondják, hogy: Fantomas-autó - nos igen, a második epizódban a zöldbőrű Fantomas egy fehér Citroen DS-el repült el üldözői elől - ezen akkoriban még nem csodálkozott senki sem, hiszen annyira új volt a DS, hogy az akár repülhetett is volna:P Emellett még számos filmben előfordult e négykerekű, legtöbbször talán Louis de Funes-vel láthattuk egy vásznon.
A hős
A Citroen DS francia állami körökben kedvelt autó volt, mikoron merényletet követtek el Charles de Gaulle ellen, akkor is segített. A kocsi több gépfegyversorozatot is kapott, természetesen durrdefekttel, de a DS-nek olyan a geometriai felépítése, hogy a kilyukadt kerék nem rántotta el a kormányt, így még el lehetett menekülni vele.
Extravagáns
Az orra fent, a hátulja lent. A hátsó lámpák lent, az indexek meg fent.
Hogy kié az autó és miképp került Magyarországra 28 év után egy párizsi diófa alól a saját lábán, azt ide kattintva elolvashatjátok a kocsi történetéről írt riportban.