atom

Péntek 13. JUJJ! - Tessék szépen megijedni! Babonások előnyben

2009.02.13. 07:00 | Atom | Szólj hozzá! 2 komment komment
Péntek 13. JUJJ! - Tessék szépen megijedni! Babonások előnyben Tovább

Idén is elérkezett hozzán az első olyan péntek, ami tizenharmadikára esik (Még kettő lesz, az egyik márciusban, a másik novemberben. Ilyenkor szokták feltenni a pihentebbek azt a kérdést, hogy: Hányadikán?:P).
Mivel nem vagyok túlon-túl babonás alkat, ezért sosem gyártottam baljós elméleteket péntek 13-án, nem voltam paraskevidekatriafóbiás. Fater péntek 13-án született, teljesen normális, nem szokott teliholdkor vonyítani és tudtommal nem tartozik hobbijai közé a baltás-mészárlás sem.
Van ugye az a film, a Péntek 13, ami már nem is tudom hányadik folytatásnál tart, sőt, ha minden igaz idén is bővül egy epizóddal a halhatatlan Jason sztorija. Én amikor először láttam e film valamelyik részét, akkor már túl voltam az addig megfilmesített összes Stephen King regényen és a videótéka horror-polcának 90 százalékán, így inkább csak mosolyogtam rajta, s nem rémüldöztem.

Az, hogy egyesek mennyire rettegnek a 13-as számtól, az megérne egy külön bejegyzést. A transindex.ro-n olvastam, hogy Amerikában több épületben is a 12-ik után a 14-ik emelet következik. Sok hotelben nincs 13-as szoba, vagy kórházban 13-as kórterem. Akik a 13-as számtól félnek triszkaidekafóbiában szenvednek. Többek közt az ilyen emberek pánikját elkerülendően egyes repülőgépek ülésszámozásából hiányzik a 13-as, mint ahogy hajókabinok ajtajáról is. II. Erzsébet 1965-ös Nyugat-németországi látogatásán, a vonata a 13-as vágányról indult, amelynek számát 12-esre cserélték.

Arnold Schönberg, osztrák zeneszerző 13-án született. Kiszámolta, hogy 76 éves korában fog meghalni (7+6=13). Tény, hogy 76 éves korában halt meg, akkor is pont péntek 13-án. 11:47-kor távozott az égi szimfónikusok közé (1+1+4+7=13), ja, ez annyit tesz, hogy 13 perccel éjfél előtt.

Akik fogékonyak az ilyen elméletekre feltétlenül nézzék meg az A 23-as szám című filmet, ha pedig csak a 13-as felöl érdeklődnek, akkor itt még akad egy-két elmélet.

Nah, megyek is aludni, ki kell pihennem magam, holnap korán kelek, mert be kell még szereznem egy hokimaszkot meg egy szigorú macsatét:) Merjen valaki beszólni:P
Azt a poént nem játszom el, hogy 13:13-kor jelenjen meg e bejegyzés, ennyire azért nem durvulunk:P (A fenti sztorik-tények pedig innen-onnan-amonnan származnak (google), így hitelességük megkérdőjelezhető.)

Tovább a poszthoz
2 komment komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr8940145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Törzsvendég:-) 2009.02.13. 08:46:08

Én egy kicsit babonás vagyok,szoktam lekopogni (szigorúan a fán),bár annak utána kellene néznem,hogy pontosan mi is a lekopogás menete,asztal alját jobb kézzel háromszor?Én így szoktam.Aztán ha kéményseprőt kátok bőszen elkezdem keresgélni a gomjaimat (általában bringázás közben futok össze a kéményseprővel,és volt már úgy ,hogy majdnem elfirkáltam miatta.:-)Ja és gyakran fordulok vissza valamiért,és természetesen megjegyzem magamban,hogy a fenébe ma sem lesz szerencsém,nem mintha egyébként lenne.A 13-astól nem tarok,bár,ahogy ma felébredtem egyből eszembe jutott,hogy ma péntek 13. van.:-)A hányadikára esik? pihent kérdésre meg a "Fehér,fehér,fehér,fehér,fehér,fehér...Mit iszik a tehén?Kérdés ugrott be.:-)

igor2 2009.02.13. 16:48:46

Szerintem jó poén lett volna a 13:13-as megjelenés.
süti beállítások módosítása