atom

Feledhetetlen - Unforgettable by Nat King Cole & Nat Cole

2008.10.16. 07:00 | Atom | Szólj hozzá! Szólj hozzá! komment
Feledhetetlen - Unforgettable by Nat King Cole & Nat Cole Tovább

Amikor leültem a gép elé és megnyitottam az admin felületet, elgondolkodtam, hogy vajon miképp álljak neki ennek a bejegyzésnek, vajon mely oldaláról közelítsem meg a témát. Més most is ezen gondolkodom, de már a kétmondatos felvezető után máris könnyebb. Egy-két napja keresni kezdtem egy számot, amiről csak annyit tudtam, hogy az egyik heineken reklámban volt és a szó, amit többször énekelnek benne úgy kezdődik, hogy "unforg...". Viszonylag hamar rá is leltem a vágyott zenére, Nat King Cole - Unforgettable. Nat King Cole-t talán nem kell bemutatni, elég sokan ismerik (legalábbis én úgy gondolom, de lehet, hogy tévedek). 1951-ben Irving Gordon írta az Unforgettable-t és még abban az évben Nat King Cole sikerre is vitte, persze ezek után még elég sok nagy név is énekelte e dalt. Más oldalról megközelítve a dolgot, ugye mindenki látott/hallott már olyan klippeket, amelyekben egy régi (általában már elhunyt) sztárral énekel valamelyik aktuál-bálvány. Pl.: Frank Sinatra-val énekelt Robbie Williams (egyébként ez a kedvenc ilyen jellegű számom:)), vagy 2Pac-et hozták össze egy felvételre Elton Johnnal stb...
Nekem nagyon tetszenek ezek a megoldások, szeretem az effajta technikai trükköket, de akadt már több olyan "sláger" is, ami nekem annyira azért nem tetszett. Ez viszont... Hát ez megint egy kicsit más dimenzió...
Szóval Robbie Williams esetében azért ott van az énekes arcán egy nagyadag tisztelet Sinatra felé, amin nem is csodálkozunk, hisz Sinatra-t életében s halála után is különösen nagy tisztelet övezte/övezi. Nat King Cole-t lányával Natalie Cole-al editáltak egy klippé s valljuk be, nagyon jól. A pontos szövegnek már nem is néztem nagyon utána, hisz elég volt a cím: Feledhetetlen - s valóban, NKC feledhetetlen dalokat adott az utókornak.

Érdekes, hogy egy 18 éves dalról most így írok. Úgy, mint ha valami mostani nagy új sláger lenne, holott már 1991-ben megjelent és egy év múlva még Grammy díjat is kapott. Valójában nekem új sláger, hisz ebben a verzióban még sosem hallottam/láttam, így abszolút az újdonság hatásával tette libabőrössé a kezem. Most is dúdolgatom, miközben ezt írom... :)

Tovább a poszthoz
Szólj hozzá! komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr82713116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása