Megannyi területen tombol a retro a divattól az autógyártáson át a lakberendezésig. Akadnak már retro boltok is egy-két helyen, az online aukciós áruházakat már ellepték a nagypapi sufnijából és nagymami padlásáról lerángatott ilyen-olyan-amolyan 'retro-cuccok', bulikban retro-zene, stb-stb-stb...
A közlekedés terén is volt némi retrozódás, több klasszikus autót teremtettek, szebbnél szebbeket, ezekből a két legismertebb a Mini One, a Fiat500 és legyen egy kevésbé ismert, de annál szebb is a sorban, a Holden Efijy

Na de nem csak az autók és a Vespa szerű robogók élik újra életüket, hanem a bicikli is.
1861-ben Pierre Michaux feltalálta a velocipédet, azt hiszem nem kell elmagyarázni senkinek sem, hogy milyenek voltak az első darabok, mindenki van valami emlékképe akár könyvből akár képről, akár tévéből egy cilinderes vagy keménykalapos csíkos-nadrágos monoklis emberről, aki egy óriási keréken ülve azt hajtja. A frakk hátulján lelogó részt szerencsére nem csípi be sem kerék sem lánc, mert a hátsó kerék az elsőhöz viszonyítva nevetségesen kicsi, a hajtás pedig elöl van.
Nah, rövid történelmi ködoszlatás a velocipédről véget ért, lássuk hát a képet, amiért ezt az egészet idepötyögtem:

Szombathelyen láttam (hol máshol), nekem újdonság e 'régiség':P Kiváncsi lennék milyen lehet velebiciklizni velocipédezni, biztos nem szokványos és valószínűleg ha az első agy nem racsnis, akkor kifejezetten lejtő-ellenes:P
Tovább a poszthoz
A közlekedés terén is volt némi retrozódás, több klasszikus autót teremtettek, szebbnél szebbeket, ezekből a két legismertebb a Mini One, a Fiat500 és legyen egy kevésbé ismert, de annál szebb is a sorban, a Holden Efijy

Na de nem csak az autók és a Vespa szerű robogók élik újra életüket, hanem a bicikli is.
1861-ben Pierre Michaux feltalálta a velocipédet, azt hiszem nem kell elmagyarázni senkinek sem, hogy milyenek voltak az első darabok, mindenki van valami emlékképe akár könyvből akár képről, akár tévéből egy cilinderes vagy keménykalapos csíkos-nadrágos monoklis emberről, aki egy óriási keréken ülve azt hajtja. A frakk hátulján lelogó részt szerencsére nem csípi be sem kerék sem lánc, mert a hátsó kerék az elsőhöz viszonyítva nevetségesen kicsi, a hajtás pedig elöl van.
Nah, rövid történelmi ködoszlatás a velocipédről véget ért, lássuk hát a képet, amiért ezt az egészet idepötyögtem:

Szombathelyen láttam (hol máshol), nekem újdonság e 'régiség':P Kiváncsi lennék milyen lehet vele
4 komment komment