atom

Mi köze ahhoz, hogy mit olvasok? - kilóg jobb-lóláb

2008.01.26. 08:00 | Atom | Szólj hozzá! 4 komment komment
Mi köze ahhoz, hogy mit olvasok? - kilóg jobb-lóláb Tovább
Olvasok egy könyvet... Nem ma vettem ki a könyvtárból, viszonylag régen, de csak buszozás közben olvastam eddig így nem végeztem vele... Még egy fejezet van hátra... A könyv címe: Che Guevara legendája. Cheről szól, a gyermekről, a harcosról, a forradalmárról, a parancsnokról, a jóbarátról, az államférfiról, az apáról. Nem kommunista kiáltvány, hanem életrajz, képekkel, interjúkkal... Szerintem jó könyv és elég jól bemutatja Guevarát, közelről, az embert s nem az eszmét...

Olvastam már más könyvet is róla... Persze az annyira nem tetszett, mert egy erősen elfogult író hivatkozások nélkül állított tényeket stb... Abban a könyvben úgy vettem észre, hogy az író a rendszerrel szembeni ellenzéki véleményét Guevarán keresztül fejtette ki, majd állította be a forradalmárokat nagy csúnya ördögöknek és az USA-t szegény kizsákmányolt angyalkának... Igen lehet innen is, onnan is, lehet mondani ezt is, meg azt is, lehet szidni jobbról is, balról is. Nem is akarom kikiáltani egyik oldalra sem, hogy ők szentek voltak, szerintem mindkét félnek volt sár a csizmáján.
Na de nem a kubai forradalom és az amerikai dollármilliárdok kubai sorsáról íródik ez a bejegyzés, hanem arról, hogy hazafelé olvastam a buszon ezt a könyvet, majd Sárváron felszállt egy 60 év körüli úr (vagy több), aki mellém ült, majd idővel megszólított.
Pont egy kétoldalas fényképhez értem melyen Che Guevara és Fidel Castro állnak egymással szemben, felkaptam a fejem, kivettem a fülemből a fülhallgatót, és figyeltem.
"Minek olvas ilyen kommunista könyveket, nem kéne ilyen szeméttel tömni a fejét!"
Ezt hallva valahogy elszánt és erős egyoldalúságot véltem hallani, a hangsúly sem volt "normális".
Annyit feltem lenézőleg, hogy: "Törődjön a maga dolgával!" - majd visszaékeltem a fülest hallójárataimba s már nem értettem az öreg további dünnyögését, nem is akartam vele beszélgetésbe sem keveredni, nemhogy vitába. Ezzel az egy mondattal leírta magát...
Most őszintén és színek nélkül:
Mi köze van ahhoz valakinek, hogy én mit olvasok?
Primitívségnek tartom az ilyet. Olvashattam volna akár egy egyszerű történelem könyvet is, de akár kommunista taníttatásokat is, akármit... ...semmi köze nem lett volna hozzá!
Amúgy sem szeretem, ha stírölik az olvasmányom, na jah, ezentúl majd takargatom a könyveimet...
Tovább a poszthoz
4 komment komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr37311917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wildgica · http://wildgica.hu 2008.01.26. 11:17:12

Gusztustalan, hogy van, aki ilyet megenged magának... Hát mit képzel az ilyen? Egyébként meg mi van, ha épp olyat szólított volna le, aki szimplán csak orrbavágja válasz helyett? Mondjuk jogos lett volna az is, de azért a te megoldásod sokkal jobban tetszik. :)

Móni · http://johi.freeblog.hu 2008.01.26. 14:24:20

Aki ilyen könyvet olvas, nem az vágja orrba a ráförmedőt, hanem fordítva. Amikor a 60éves kommunistázza a 20évest.. Van ebben valami romantikus... Vagy ez nem a megfelelő szó?:] Amúgy nekem poszterem is van arról a könyvről Atom!:P Bibííí.:P

pankeey 2008.01.26. 17:23:19

a fene se tudja, en mindig is utaltam a politikat, de sosem szolnek be- mondjuk ahogy elnezem eleg jo biznisz...

ja, es legalabb volt akar tapasztalati, akar egyeb, de sajat gondolata az oregemberednek, szal ne bunkozz ;) inkabb beszelgess maskor vele.. max rogzitsd a dumat :) es akkor lehet lesz meg egy orszag, ahol ... , ahol van 1 oregember.. :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.02.04. 20:08:43

Azt, hogy autóbuzi vagyok sokan tudják, azt, hogy történelembuzi is, kevesen. Mindenkinek joga van, olyan könyvet olvasni amilyet akar. Mivel rajongok a XX. század történelméért elég sok könyvet/beszámolót/levelezést/jellemzést olvastam a történelem legsötétebb alakjairól is. Az objektív tájékozódáshoz ez elengedhetetlen. Az akciónyugdíjasokkal meggyűlik az ember baja néha, de nem kell velük különösen foglalkozni, olvass csak bátran amit akarsz. Na jó, a Mein Kampf-ot ne olvasd a buszon:)
süti beállítások módosítása