(Ha nem látnád a videót kattints ide!)
Most találtam ezt a videót, akit érdekel az autó motorjának a működése, az nézze végig. Autóbuzik előnyben, őket még érdekli is:P
Az Otto-motor (vagy négyütemű benzinmotor) belsőégésű motor, jelenleg leggyakrabban használják járművek hajtására. Koncepcióját egy francia mérnök, Alphonse Beau de Rochas 1862-ben, valamint tőle függetlenül egy német mérnök, Nicolaus Otto 1876-ban alkotta meg. A négyütemű motor üzeme sokkal kevesebb üzemanyagot igényel és tisztábban égeti el azt, mint a kétütemű motor, de sokkal több mozgó alkatrészt és bonyolultabb gyártást igényel, többhengeres kivitelben a négyütemű motor könnyebben készíthető el, mint a kétütemű, emiatt igen jól alkalmazható nagyobb teljesítmények esetén, például gépkocsik hajtására. A később feltalált Wankel-motor szintén négyütemű Otto-ciklust valósít meg, de a motor mechanizmusa forgódugattyús szemben a hagyományos forgattyús hajtóművel.
Az Otto motort meghatározza a négy ütem, ami a dugattyú egy-egy löketét jelenti a hengerben fel illetve le. Ez az Otto körfolyamat:
1.Szívás
2.Sűrítés
3.Munkaütem (üzemanyag égése)
4.Kipufogás
(forrás: wikipedia)
Szólj hozzá! komment