Annak idején még a Totalcar-on olvastam egy cikket erről az autóról, ami már a nevével is (nem csak a teljesítményével) megfogott. Ha lenne 8,3 millióm, akkor elmennék Angliába egy ilyenért, ugyanis ott gyártják ezt a kis szörnyeteget. Röviden csak annyit kell róla tudni, hogy nincs ajtó, nincs szélvédő, nincs semmi, csak egy váz, a motor, a kerekek (és egy bukósisak ami kellhet). Az alábbi videón a Top Gear műsorvezetője, Jeremy Clarkson próbálja ki, hogy mire is képes ez a négykerekű 220 lóerős seggrakéta. (érdemes nézni ahogy a sebesség okozta levegő hullámoztatja J.C. arcát:D)
(Ha nem látnád a videót kattints ide!)
Ez az autó bámulatos gyorsulásra és vezetési élményre képes. Ex-motorosként tudom, hogy milyen érzés 160-as tempóval a tankra simulva a plexi mögött bújkálva száguldani (olyan nagy motorom nem volt, hogy ennél többel menjek, de nem is baj, nekem ez is elég volt). Tehát motoron 160-as, de akár 100-as akár 50-es tempó is más, mint autóban. Sokkal közvetlenebb kapcsolatban van a motoros az úttal, a levegővel, a sebességgel, mint egy autó sofőrje, aki csak az ablaktörlő lapátjainak a suhogásából hallja mi is az a légellenállás. Az Ariel Atom ezt megoldotta, nem olyan, mintha kabrióban ülnél, nem olyan mintha motoron. Valami a motor és az autó közt elhelyezkedő kis alumíniumrúdakból összehegesztett tervezői halucináció anyagi lényegülése.
Mivel nem kaptam meg a Ferrarit szülinapomra, most egy Atomot kérek a névnapomra! ("Nagyon atom ez az Atom Atom!" - mondaná rögtön nevemmel többször szóviccelő Hanzs:)
Ha kiváncsi vagy az egész (eredeti) videóra, kattints ide.
Itt pedig látható, hogy mennyire nehéz dolga van a rendőröknek az Atommal:)
Tovább a poszthoz
(Ha nem látnád a videót kattints ide!)
Ez az autó bámulatos gyorsulásra és vezetési élményre képes. Ex-motorosként tudom, hogy milyen érzés 160-as tempóval a tankra simulva a plexi mögött bújkálva száguldani (olyan nagy motorom nem volt, hogy ennél többel menjek, de nem is baj, nekem ez is elég volt). Tehát motoron 160-as, de akár 100-as akár 50-es tempó is más, mint autóban. Sokkal közvetlenebb kapcsolatban van a motoros az úttal, a levegővel, a sebességgel, mint egy autó sofőrje, aki csak az ablaktörlő lapátjainak a suhogásából hallja mi is az a légellenállás. Az Ariel Atom ezt megoldotta, nem olyan, mintha kabrióban ülnél, nem olyan mintha motoron. Valami a motor és az autó közt elhelyezkedő kis alumíniumrúdakból összehegesztett tervezői halucináció anyagi lényegülése.
Mivel nem kaptam meg a Ferrarit szülinapomra, most egy Atomot kérek a névnapomra! ("Nagyon atom ez az Atom Atom!" - mondaná rögtön nevemmel többször szóviccelő Hanzs:)
Ha kiváncsi vagy az egész (eredeti) videóra, kattints ide.
Itt pedig látható, hogy mennyire nehéz dolga van a rendőröknek az Atommal:)
Szólj hozzá! komment