atom

Közeli dolgok - Hold és szem

2011.01.21. 08:54 | Atom | Szólj hozzá! 5 komment komment
Közeli dolgok - Hold és szem Tovább

Az elmúlt napokban két képet is kiraktam a facebook-on, ami kapott sok-sok kattintást, így nem hagyhatom ki a blogról sem ezeket:P Az egyik a Hold-ról készült, közel hoztam, amennyira csak tudtam a feltételek mellett, s bár úgy vélem, hogy volt már jobb Hold-fotóm, azért ez sem annyira rossz, tekintve, hogy nem állnak rendelkezésemre csillagászati eszköszök, illetve csillagászati összegek, amivel csillagászati eszközöket vehetnék:P Szóval először jöjjön a Hold.

Mellesleg az utóbbi napokban éjjelente nagyon ragyog, így már alig várom, hogy legyen félhold, mert akkor jobban látszanak a kráterek:)
Másik fotóm nem hatalmas távolságokat kicsinyít monitortól olvasóig tartó közelségre, épp ennek ellenkezője, egy apró dolgot nagyít fel képernyői méretre. Mondhatni megfordítottam a Holdfotózás után a fényképezőgépem, és belenéztem a lencsébe, bár ez így nem igaz, hiszen más objektívet és rafinált gánytechnikát használtam az alábbi makrófotó elkészítéséhez, ami nem süteményt, kuglófot ábrázol (többen ezt tippelték), nem csillagkapu, nem idegen lény, nem is fekete lyuk, hanem csak egyszerűen a bal szemem.

Bevallom, nekem nem tetszik ez a kép, mert lenyűgöz a nagyítás, viszont sokkal szebbnek (ez hülye szó, inkább rendezettebnek) képzeltem el egy szemet. Gondoltam rá, hogy közzé sem teszem, de annyira érdekes lett, hogy inkább nem tartom meg csak a winyómnak:P Nem undorító, nem ronda, csak fura, ekkora nagyításban. Neten rákeresve aztán láttam, hogy nincs ebben semmi különös, mindenféle alakzatokat rejtenek a szemgolyóbisok, nem vagyok egyedi eset:D Azért jobb akkorában látni, mint amilyennek a tükörben megszoktam:P

Tovább a poszthoz
5 komment komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr212601732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

charlie 2011.01.21. 13:34:16

Írhatnál pár szót a makrózás gánytechnológiájáról :)

Atom · http://atom.blog.hu 2011.01.21. 16:43:00

@charlie: Annyira nem is gány:P Szóval van az 50mm-es Nikkor objektívem. Ehhez van egy Soligor makróközgyűrűsor, ami most nem ugrik be pontosan, hogy mennyi plusz milliméter összesen, de nem kevés. Na erre jött a "gány". Előre a Nikkor obi, mögé a közgyűrűsor, arra a Nikon-Canon adaptergyűrű, ezt az egészet beletekertem egy digit Sigma duplázóba, és úgy raktam fel a gépre, hogy ne kattanjon, mert meghülyül a rendszer a fél-digitális jeltől, így nem bekattintva manuál maradt. Ezt feltettem állványra, majd telefon ledlámpájával megvilágítva a szemem, közelhajolással fókuszáltam (hogy ne kelljen tekergetni), s így kattintottam el a képet.

A legjobb "gány" egyébként, hogy letekered a fényképezőgépről az objektívet, és fordítva odatartod a gép elé, ekkor (objektívtől függően) elég durva makróobit kapsz:) Azzal is lefotózhattam volna, még durvábban a szemem, csak annyi kezem már nem volt, hogy még az obit is tartsam:P

charlie 2011.01.21. 21:27:56

@Atom: ja, hát ebbe mi a gány? :DDD

Ilyen fordítottan felrakod az obit dologhoz egy-két ezresért lehet venni bajonett adaptert is. Esetleg ha van két egyforma obid, azzal lehet nagyon jól megcsinálni, hogy egyiket rendesen felrakod, majd annak a végére rakod fel fordítva a másikat (van ilyen elven működő nagyondrága-elérhetetlen obi is gyárilag). Ez valami olyasmiért jó, mivel a két obi kijavítja egymás hibáit, vagy valami ilyesmi, annyira nem rémlik :)

(ja, meg is van a neve, tandem objektív)

Aztán ha nem érdekelnek az objektív hibái, akkor jó nagyítást lehet (legalábbis ahogy most hirtelen kigondoltam :) ) elérni, hogy felteszel egy telét, meg egy nagylátót, és akkor objektív/"előtét" fókusz hányadosa lesz a nagyítás. Ezt majd egyszer ki is próbálom, bár annyira nem érdekel a makrózás.

Mejaa 2011.01.25. 00:57:56

akartam már mondani, de elfelejtettem, Tesómnak a szemed lett az új háttere :D

Atom · http://atom.blog.hu 2011.01.25. 18:59:47

@Mejaa: Hehe:) Ha kell átküldöm normális méretben is...
süti beállítások módosítása