atom

*megjegyzés* - amikor egy gyermekdal nem jut eszedbe - Á bé cé dé

2010.05.27. 09:50 | Atom | Szólj hozzá! 11 komment komment
*megjegyzés* - amikor egy gyermekdal nem jut eszedbe - Á bé cé dé Tovább

Tegnap eszembe jutott egy gyerekdal, nevezetesen az "á bé cé dé". Az első sor és a dallam ott volt a fejemben s az is, hogy ezt valaha, még sliccmagas koromban énekelgettem, de a szöveg sehogy sem rémlett. Törtem a fejem sokáig, nem akartam megnézni a neten, hátha eszembe jut estig, de végül nem találtam meg azt a fiókot agyam archívumában, ahová a dalszöveget rejtő mappát raktam.

Most emlékezz vissza, hogy miképp folytatódik: Á, bé, cé dé, Rajtam kezdé... - kíváncsi vagyok, hogy csak nekem kopik az agyam, vagy másoknak is, így a 27 árnyékában. Ez van, öregszem, nem emlékezhetek mindenre. Lévén, hogy más most nem is jutott eszembe, ezért erről a gyerekdalról szól a mai bejegyzés (Heh. Hogy az ihlettelenség milyen formákat tud ölteni mi?!) Tehát emlékeztetőül itt van a szöveg azoknak, akiknek szintén túl sok az adat, vagy nagy a rumli az emlékarchívumában.

Á, bé, cé, dé,
Rajtam kezdé,
A nagy bölcsességet,
A nagy eszességet,
Á, bé, cé, dé,
Rajtam kezdé.

En, ó, pé, kú,
a nagy torkú.
Mind megissza a bort,
vígan rúgja a port.
En, ó, pé, kú,
a nagy torkú.

Iksz, ipszilon,
most ne sírjon!
Sőt, inkább vígadjon,
búnak utat adjon!
Iksz, ipszilon,
most ne sírjon!

Őszintén!: Hányan emlékeztetek a teljes szövegre?:P

Tovább a poszthoz
11 komment komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr362034373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Törzsvendég:-) 2010.05.27. 10:32:26

Ekete, pekete, cukota pé,
Ábel, bábel dominé.
Csiszi á, csiszi bé,
Csiszicsuszi kompodé.

:-):-)Erre tökre emlékszek,mély nyomott hagyott valószínűleg.:-)

Olya 2010.05.27. 10:32:38

Emlékszem, emlékszem, emlékeszm!!!!:D:D:D:P Szép lenne, ha nem... Tavaly tanítottam! :D

Törzsvendég:-) 2010.05.27. 10:36:47

@Törzsvendég:-): izé,emlkészem...milyen hülye szó.

-Ani- 2010.05.27. 12:58:47

Még mindig vágom! :)

Herczeg Orsi 2010.05.27. 18:27:10

Örülj neki, hogy nem egy óvoda mellett laksz!
Nekem jó, mert szeretem a tökmagokat, és mindig képben vagyok, ha az unokanővérem babáival meglátogatnak mindet!
Az a legviccesebb, hogy ami az én időmben sláger volt (Vuk, Pumukli, Szilvásgombóc és még sorolhatnám...) már csak kazettáról szól és nem éneklik úgy, mint a Mókust és Tomi-t!
Ezek a mai fiatalok...
Azt sem mondanám, hogy a csemetéimnek csak ezeket fogom énekelni, mert mi van, ha azzal fogják őket csúfolni az oviban, hogy ódivatúak és nem ismerik 'Robi-robot' dalát, ami természetesen 2020 legnagyobb slágere lesz!

Angyalod · http://angyalkucko.blog.hu 2010.05.27. 23:19:12

hát én emlékszem ilyenekre de jobban is teszem mert most van jópár baba a családban és ilyenkor kell előhúzni a rejtett bugyrokból a tudást :)

(amúgy szégyeld magad kedves Atom. a Her morning elegance megy nálam repeatelve most már vagy 10-edszerre :))

Penya666 2010.05.29. 12:56:06

En emlekeztem. De altalanos iskolaban enektagozatra jartam, ott feltoltottek az agyam egy eletre gyerekdalokkal es nepdalokkal.

Atom · http://atom.blog.hu 2010.05.31. 21:57:49

@Mindenki: Örülök, hogy ilyen jó a memóriátok:)

Angyalod · http://angyalkucko.blog.hu 2010.06.07. 14:02:29

képzeljétek ma egész nap a "Sárga csikó, csengő rajta, vajon hová megyünk rajta" ment a fejemben :D ugyanis unokaöcsémnek van egy cd-je (minimaxos kiadás asszem) ahol az ilyen gyerekdalokhoz csináltak animációt is, múltkor azt néztük amikor náluk voltunk. Mindenkit lekötött :D bakker annyira fülbemászó :)

Atom · http://atom.blog.hu 2010.06.08. 10:23:59

@Angyalod: Hmm.. Erre sem emlékszem igazán, most rákeresek...
süti beállítások módosítása