atom

Amikor az analóg találkozik a digitálissal - M42-es adapterrel régi objektív EOS gépre

2009.05.15. 07:00 | Atom | Szólj hozzá! 9 komment komment
Amikor az analóg találkozik a digitálissal - M42-es adapterrel régi objektív EOS gépre Tovább

Adott egy egyén, nevesítve én, aki valamelyest kapcsolódik a fényképezéshez, pontosabban a fotózgatáshoz. Amellett, hogy általában különféle rendezvényeken már ismertetőjelemként tűntethető fel a fényképezőgép, azért szoktam néha magamnak is fotózni, amolyan hobbiként.

Hogy most ne tartsak fényképészeti szakleírást röviden elintézem pár mondatban a lényeget. Volt egy fix 2.8-as fényerejű objektívem, ami koncerteken nagyon jól jött (nem lesznek annyira sötétek a képek, kevés fény esetén sem). Na ugye ez az objektívem meghibásodott, megcsináltatni drága lett volna, így vettem olcsóbban egy szintén nagylátószögű objektívet, aminek fényereje változó 3,5-5,6-ig, ezzel kissé nehezebb dolgom van sötétben. Aztán otthon a szekrényben kotorászva előkerült apám fényképezőgépe, egy Praktika, amin észrevettem, hogy egy fix 2.8-as, 50mm-es objektív van.

Persze a menet nem egyezett, így vettem 3000 forintért egy adaptert, amivel már rá tudom rakni a gépemre.

Eredmény alant:

A képminőség jó, szép a rajzolat s minden ami kell, csak a manuál élességállítást kell majd kitanulnom, mert ugye én már az auto-fókuszos generációban nőttem fel. Régen is ment mindenkinek, na nehogy már ez kifogjon rajtam. Így már koncerteken is gyakorlom a használatát:)

Az alábbi képeket 100-as ISO-val 50mm-en csináltam, már sötétedés után, bal oldalon a Sigma, jobbra a Carl Zeiss:

Az alábbi képeket 800-as ISO-val 50mm-en csináltam az előző képek után közvetlenül, itt már jól látszik, hogy miért is jó a 2.8-as fényerő:
 

És milyen egyszerű nem? Ahelyett, hogy kiadtam volna sok mátyást egy obira, 3ezerből megoldódott és egy használaton kívüli obiból. Hobbi fotósoknak ajánlott körbenézni a bolhapiacokon és alkalmazni e technikát:)

UPDATE: Időközben sikerült féláron vennem egy ugyanolyan objektívet, mint amelyik meghibásodott, így most ismét f2.8-al koncertelhetek 18-50mm-ig:) De azért nem teszem le Carl-t sem!

Tovább a poszthoz
9 komment komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr481088372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hajnal Pappa 2009.05.15. 22:29:25

Én megmondtam...Petőfi csarnok,Bolha piac minden vasárnap délelőtt!Egyszer nézzünk le oda,van "pár" optika:D

Borzasztó Károly 2010.02.24. 20:27:57

jó megoldás, de azért nem lesz olyan, mint a gyári, nemigaz? :)

bnyhdz 2010.02.28. 23:27:58

mármint hogy-hogy nem olyan, mint a gyári? mire célzol? komolyan érdekelne...

kaptam kölcsön m42-es foglalatot. felpakoltam a 40D-mre nagyapámtól örökölt több, mint ötven éves optikát. amikor megláttam a képet, majdnem behugyoztam, olyan képet adott. a képe gyönyörű és tökéletes. persze, autófókusz felejtős, de ha fix 50-est akarsz, 30-ért már kapsz 1.8-as canont. ha meg "antik" obit akarsz kipróbálni, akkor meg úgysem az AF lesz a lényeges. csak ajánlani tudom, nálam már beszerzés alatt van az adapter.

charlie 2011.01.13. 00:40:45

No, sikerült kitanulni manuális fókuszt? :)

Atom · http://atom.blog.hu 2011.01.13. 15:53:55

@charlie: Igen! Többnyire élesek a képeim, és e bejegyzés óta már beszereztem két másik manuális portréobjektívet is. Az egyikkel a karácsony és szilveszter közti mozis koncerteken nagyon sokat fotóztam, ami annyit jelent, hogy a 6 koncertből (2/este) úgy 10-15 százalékban digitális objektívet használtam, azon kívül pedig végig analóggal rohangáltam fel s alá:) Az is kiderült, hogy a bal szememmel hamarabb meglelem az élességet, meg az is, hogy ez a régi, manuális obikkal való fotózás egy újabb színt visz a munkába:)

charlie 2011.01.13. 16:28:14

@Atom: Próbáld ki a hagyományos fotózást, Én most ilyennel szórakozok, szereztem nagyon jóárasítva egy Nikon F65-öt :) Teljesen más mint a digitális, ráadásul nagyon olcsón lehet viszonylag jó vázakat kapni.

Mondjuk elég furcsa, hogy nincs meg azonnal a kép, meg nem lehet csak úgy kattogtatni :D

Atom · http://atom.blog.hu 2011.01.13. 16:36:54

@charlie: Tervbe van véve. Bonyinak is vannak öreg gépei, meg fateromnak is van egy régi Praktica gépe (arról való a képeken szereplő objektív) - majd teszteljük őket valamikor, tavasszal-nyáron:)

Orinoco.Flow 2011.01.13. 23:44:00

Mostanság találkoztam egy nagyon analóg géppel, ha lehet így fogalmazni... nincs ötletetek, hogy milyen gyártmány lehet szegény öreg? :D
mistressorinoco.deviantart.com/#/d373tfc

Amúgy ha kézi, akkor a jó öreg bordatörős Zenit. (sose fuss, ha a nyakadban lóg...)

~ Dió ~ (törölt) · http://diofoto.blog.hu 2011.01.26. 17:20:54

Koncerten azért érdekelne hogy manuál fókusszal hogy lövöldözöl, :)
Bár az a zenei stílustól is függ... Hasonlóban gondolkodom, szintén 40d-m van :)
süti beállítások módosítása