atom

Kovács András Péter és a Szomszéd Néni Produkciós Iroda

2009.01.17. 01:00 | Atom | Szólj hozzá! Szólj hozzá! komment
Kovács András Péter és a Szomszéd Néni Produkciós Iroda Tovább

Ma már kevesen néznek értetlenül, amikor meghallják a "stand up comedy" kifejezést. Akik mégsem tudják, hogy mit takar ez a szótrió, elég ha annyit mondunk, hogy a Fábry Showder fiatal humoristái, vagy még egyszerűbben: Hofi Géza
Az "állj ki és komédiázz" stílus a dumaszínházas fiúkkal nagyon népszerű lett az utóbbi időben, Bödőcs, Kőhalmi, Kiss Ádám, Beliczai Balázs neve ismerősen cseng, mint ahogy Kovács András Péteré is (röviden csak KAP). KAP szerdán a Palace Caféban végezte ki a közönség rekeszizmait, meginterjúvoltam. Az estéről beszámoltam itt.

ATOM: Mi szerettél volna lenni kiskorodban?
KAP: Először kukás, aztán rendőr, később űrhajós, az ember előtt kiskorában kinyílik a világ. Utána pap, irodalomtanár és végül a jogász szakma volt terveim között. Álmomban sem gondoltam rá, hogy egyszer még humorista válhat belőlem.

E sok közül mi lett végül a választott szakmád?
Jogász lettem. A gimnáziumi negyedikben letettem a papságról és az irodalomtanárságról, jelentkeztem a jogi egyetemre (úgy gondoltam, hogy azután még simán lehetek pap). Gyakoroltam ügyvédként és egyetemi tanársegédként is, végül győzött a humor.

Akkor most már főállású humorista vagy.
Igen, bár ma még kicsit rosszul hangzik, ha azt mondom „Humorista vagyok”, talán egy-két év múlva jobban meg lesz a szakma presztízse.

Hogy telik egy humorista napja? Mit csinálsz egy átlagos napon?
Felkelek reggel, ha volt előző este fellépésem, akkor inkább délelőtt. Valamit sportolok, utána rendezgetem az anyagaimat. Ha vannak egyéb kreatív munkáim, akkor azokat is írom, intézem, tehát sokat szaladgálok. Később készülök a fellépéseimre. Este kocsikázunk úgy 500 kilométert valamelyik távoli magyarországi városba, ott előadom magam, utána diadalittasan hazaérkezem és befekszem a mellé a nő mellé, akit csak hétvégén látok ébren, ő a feleségem.

Akkor kevés a magánéleted. Hogy tervezed a jövőt, maradsz ezen a pályán?
Szeretnék. Annak idején amikor megkérdezték a jogi pályára is ezt mondtam, aztán véletlenszerűen kanyarodtam el erre. Ki tudja mi lesz ebből?! Elágazhat az út a filmezés vagy a tévézés felé is. Én ezeket a képességeimet szeretném kamatoztatni a későbbiekben is.

Említetted, hogy sokat utazol, egyébként hol élsz, hol laksz?
Gazdagréten laktam egy ideig, most Budapest mellett lakunk, kijjebb költöztünk a városból, de a feleségem megkért, hogy ne áruljam el hova. Mondjuk azt is kérte, hogy ha lehet, akkor róla se beszéljek, így elmondhatom, hogy majdnem Solymáron lakom egy fiktív nőszeméllyel.

Gazdagrét, ott forgatták a klasszikus magyar sorozatot, a Szomszédokat. Valamilyen élményed akadt ezzel kapcsolatban?
Sajnos én már nem láthattam őket élőben ott Gazdagréten (Gazdagrét? Hogy lehet így hívni egy dombot ami teli van panellal?). Gazdagréten gyakorlatilag mindenki Lenke néni, függetlenül attól, hogy ki áll a boltban köpenyben. A lakótelep teli van Taki bácsikkal, Lenke nénikkel. Annyi változott, hogy azóta a Vágási Feriknek már tetkójuk van és tuningolt Golfjuk.

Ki köztetek a fő-mókamester? Van olyan a Dumaszínház tagjai közt, aki sohasem tud kilépni a nevettető szerepből?
Általában a humoristák a színpadon viccesek, a magánéletben pedig nem, csak összegyűjtjük azokat a vicces dolgokat, amik történnek velünk. Igaz van köztünk olyan is, aki nem tud ebből a szerepből kilépni. Ilyen például Dombóvári István, akire néha már rá is kell szólni a kocsiban, mert a fellépésre menet is poénkodott, a műsorában is poénkodott, hazafelé már nem muszáj. Emellett persze nagyon szeretjük!

Klasszikus kérdés, hogy honnan meríted az anyagaidat? (Bár tudjuk, hogy legtöbbször magadról beszélsz.)
Egymástól lopjuk, meg internetről szedjük. Na jó, csak vicceltem! Nagyon nehéz munka ez, állandóan résen kell lenned, a legapróbb ötletet is azonnal le kell jegyezni, mert lehet, hogy később azon fog röhögni a közönség. A nem tudatos cselekvésből és gondolkodásból (amikor eszedbe jut egy jó poén) összejött termést utána tudatosan összeszerkeszted egy műsorrá, majd szelektálod a gyengébb részleteket. Nehéz.

És végül, mik jutnak eszedbe elsőként, amikor azt mondom, hogy Vas megye?
Vasi pecsenye, dimbes-dombosság, a Nyugat, a nyugati rész, a zöld fű, egészséges éghajlat, a jó kedélyű, egészséges és kedves emberek. Én így látom, ez jut elsőre eszembe.

A műsorról készült galéria ide kattintva nyílik.

Tovább a poszthoz
Szólj hozzá! komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr41880758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása