atom

MP3 helyett MiniDisc Walkman - ez már retró?

2012.05.18. 17:10 | Atom | Szólj hozzá! 1 komment komment
MP3 helyett MiniDisc Walkman - ez már retró? Tovább

Nemrégiben átpakoltam a szekrényemet és meglelve rengeteg kazettát nem volt szívem kidobni őket, így előbányásztam walkmanem és hallgatgatni kezdtem őket. Persze a több mint tíz éves pihenő nem tett jót a szalagoknak, sisteregnek kicsit, hullámoznak, annyira már nem élvezhető a minőség, a műsorosok esetében sem. Régen a walkman után jött a discman, aztán az mp3-as discman, de emellett volt minidiscmanem is, ami felett annyira még nem járt el az idő. Az itthoni hifim minidisces, az md walkman-em már rég eladtam, viszont Tirolban a bolhapiacon megláttam egyet, 3 euróért pedig egyértelmű volt, hogy meg kell vennem.

Már régóta szeretnék egy normális mp3 lejátszót (már azokat is eladtam, amik voltak, mert bejött a Nokia Xpress Music korszakom), mindig nálam van a telefonom, de hosszabb utakon nem merítem zenéléssel az akksit, meg abba belecsörögnek, miegymás. Így összeállítottam a kis listámat és csináltam két "aktuális lemezt", hogy a régebbiek mellett legyen mostani is. Nagyon szépen szól, és annyira nem is nagy, hiszen magasságát tekintve kisebb, mint egy cigisdoboz, vagy a telefonom.

Hogy milyen zenéket válogattam össze a két lemezre? Elég vegyes voltam:P

Egy lemez 74-80 perces, mint egy CD, ennek a kis kütyünek viszont van több LP üzemmódja, amiből az első szinten duplázhatom a lemez kapacitását, komolyabb minőségromlás nélkül. A felvétel viszont analóg, ez még nem a digitális modell, így kis jack-kábel bedug, és végig kell játszani úgy, mint annak idején a kazettás felvételnél:)
Gondoltam leírom ide, hogy milyen zenéket vettem fel, hogy kicsit belelássatok az ízlésem egy éppen csak vékonyka gerezdjébe:) Mindegyik dalt nagyon szeretem az alábbiak közül, inkább lassabbak, de a kettes lemez részben gyorsabb is lett:P

Lemez1 kezdvén a lassabbakkal:
PASO: Úszom az árral
Bon Iver: Skinny Love
Dan Auerbach: Goin' Home
Jack Johnson: Better together
Jack Johnson: Gone
Jamiroquai: Virtual Insanity
The Doors: Riders on the Storm
Ladánybene 27: Fürdik a lelkem
Kiscsillag: Menetszél
Heaven Street Seven: Eljöttél
Coldplay: Paradise
Beat Band: Troubles
Cary Brothers: Ride
The Chemical Brothers - The pills won't help you now
Coldplay: Everything's not lost
Etta James: At last
Macy Gray: I try
Lana Del Rey: Video Games
Lana Del Rey: Blue Jeans
Michael Andrews: Mad World
Moby: Whispering wind
Paloma Faith: Do you want the truth or something beautiful
Robbie Williams: Feel
The Verve: Bitter sweet Simphony

Morcheeba: Enjoy the Ride
Heaven Street Seven: Éjszaka

The Baseballs: Hello

DJ Fresh: Gold Dust

Kaukázus: Tartós béke
Kaukázus: Lift
The Doors: LA Woman
Ladánybene 27: A szó veszélyes fegyver
Kiscsillag: Teremőr
Heaven Street Seven: Hol van az a krézi srác
Chew Lips: Karen (Netsky remix)
Röyksopp: The Girl and the Robot

Lemez2:
Ezt később blogolom, mert most sok lenne és időm sincs:)

Tovább a poszthoz
1 komment komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr574524567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hajnal Pappa 2012.05.19. 02:14:47

érdekes, hogy a minidisc igazi hájtekk dolog akart lenni, még a Pusztítóban is ilyennel menőzött Stallone, erre meg retro lett az egész:)
süti beállítások módosítása