atom

Egy forintos csekk

2011.11.09. 12:31 | Atom | Szólj hozzá! 2 komment komment
Egy forintos csekk Tovább

Kaptam a héten a gázszolgáltatótól egy levelet, amelyben a következő hónapokra szóló résszámlák mellett egy elszámolószámla is volt (általában ez nálam a túlfizetés miatt mindig 0-ás, érvénytelen szokott lenni), most viszont kereken egy forintot állapítottak meg befizetendő összegként.

Már majdnem betettem a fiókba a többihez, amikor belegondoltam, hogy ezt nem lehet, hiszen jönnek majd a késedelmi kamatok, meg a felszólítások, nehogy elvigyék a fejem felől tetőt a behajtók, így átsétáltam a postára befizetni. A pult mögött ücsörgő hölgy nem volt túl vidám arcú, "elegem van már ebből a napból" ábrázattal fogadta a csekkeket és gyorsan átszámolta.

A többi csekk közül persze egyből kiszúrta a postáskisasszony és meg is kérdezte, immáron mosolyogva: Hát ezt hogy sikerült? - Úgy tűnik ennyi volt a túlfogyasztásom, de ugye befizetem, nehogy miattam menjen csődbe az Égáz. - Tudja mennyibe kerül ezt az egy forintot beszedniük? Lássuk csak, a nyomtatás körülbelül ... forint, a postázás ennyi, a befizetés díja annyi... - számolgatott pár másodpercig majd közölt egy száz forint feletti végeredményt. - Ennyibe kerül az egy forint behajtása. "Nyereséges". - Mindenképp. Apropó, ha most nem lenne itt a többi csekkem, hanem csak ezt az egyet szeretném rendezni, akkor milyen lehetőségeim lennének? - Mivel egy forintos nincs, ezért minimum öt forintot kéne fizetni, de abból nem tudok visszaadni, így vagy nálunk marad a négy forint, vagy vesz még mellé valamit. - És ha én nem akarnék négy forint borravalót hagyni és mást vásárolni? - Akkor vélhetően nem tudná befizetni, vagy kedves lennék, és elengedném az egy forintot, de nem is tudom, hogy beüthetném-e 1 forint bevétellel a gépbe. - majd hirtelen a fejéhez kap: Várjon! Elnézést! Ha csak 1 vagy 2 forint a befizetni való, akkor az 0-ának minősül, így nem is kéne fizetnie, ezt be tudom vinni a gépbe! - beszéltük meg, majd amikor indultam el még hozzátette: Sok ilyen csekket kívánok a jövőben! - Igen? Miért? - Hát ha csak ennyi túlfogyasztása van, akkor nem érik az embert meglepetések:)

Tovább a poszthoz
2 komment komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr33368145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csacse · http://csacsee.blog.hu/ 2011.11.10. 13:26:31

nekem is kijött a 0 forintos, 3 havi lebontásban is..micsoda baromság ezt kinyomtatni. :)

-Ani- 2011.11.10. 19:59:51

Nem normálisak! Bár szívesen cserélnék, adnék helyette "befizethetőbb" összegűt. :)
süti beállítások módosítása