atom

Özönvíz zúdult a falvakra - kint voltam

2009.06.25. 07:00 | Atom | Szólj hozzá! 1 komment komment
Özönvíz zúdult a falvakra - kint voltam Tovább

Mint arról tegnap többhelyütt beszámolt a média: árvíz sújtott sok több falut Kőszeg környékén. A több napig tartó és a hegyről lezúduló eső most összegyűlve megiramodott, elárasztotta Ausztria egy részét, átjött a határon, majd megtépázta Kőszeget, Bozsokot, Cákot, Velemet, Kőszegszerdahelyet, Kőszegdoroszlót s még lehetne sorolni. Valószínűleg lehetne még írni pár településnevet.

Amikor hallottuk a hírt, hogy Kőszegen vízben áll a belváros, elindultunk Velembe. Kőszegdoroszlóig jutottunk, ahol főnököm úgy gondolta, hogy nem nézzük meg az úton hömpölygő víz mélységét, a kifejezetten nem erre a célra gyártott autójával. Annyira még nem volt durva, az előttünk lévő autókból kettő átment. Aztán balra nézve azt láttam, hogy egy ház udvarán széles folyóként hömpölyög a békésebb napokon "ér"-ként emlegetett patak.

Az udvaron nem állt a víz, hanem zubogott, mint egy 40-50 méter széles folyó

Én ezen nagyon meglepődtem, ilyet még nem láttam. Nagyjából egy időben érkeztünk az árral, tehetetlenül néztük, ahogy elönt mindent a víz, megtelik a pince, brutális volt. Aztán amikor egy fotó kedvéért kicsit jobban előrehajoltam kicsit beleléptem úgy bokáig a vízbe, innentől fogva már nem zavart, hogy nem gumicsizmában vagyok. Feltűrtem a nadrágom szárát és besétáltam a faluba is. Ott is döbbenetes volt a látvány.

A hídon többször átcsapott a "patak", begyűrt egy kukát, kicsivel arrébb pohárral merték ki egy kocsiból a vizet. Durva volt. Videóztam is a helyszínen:

Amikor elindultunk visszafelé, még járható volt az út. Fél órával később, már dzsippel kellett bemenni. Kollégáim fotóit nézve aztán láttam, hogy hogyan fest egy szétszaggatott híd Velemben, milyen Kőszeg belvárosa sárosan, megázva, felbomlott aszfalt és térkődarabokkal... Durva. Azt hiszem átértékelem a reggeli mondatomat, amit az ablakon kinézve gondoltam: "Nem is baj, hogy esik pár napig"

Ma Szentgotthárdra kell kimennem, mert rekordmagasságon áll a Rába.. Ki akar önteni. Remélem nem teszi..

A kőszegdoroszlói árvízről fotóim ide kattintva.

Összefoglaló cikk képekkel, percről-percre.

Tovább a poszthoz
1 komment komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr391206790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

charlie 2009.06.25. 10:12:09

hát igen, az erődgazdálkodás, ami nálunk a tarvágást jelenti megtette hatását.
süti beállítások módosítása