atom

Atomusz gányolusz - hangszórókapcsoló

2008.11.14. 07:00 | Atom | Szólj hozzá! 4 komment komment
Atomusz gányolusz - hangszórókapcsoló Tovább

Sosem voltam egy dalos pacsirta, annak ellenére, hogy általános iskolában ötös voltam énekből és még énekkartag is voltam. Általános iskola után jött a mutálás, azóta pedig már tudom/hallom, hogy inkább megkímélem a környezetemet attól, hogy hangszálaimat dalnokként rezegtessem. Énekelni viszont időközönként kell, erre kifejezetten jó helyszínt nyújt az autó, ahol felhangosítva a zenét még én sem hallom magam annyira, így abszolút tökéletes. Néha érdekesen néznek rám, amikor nagyban tátogok, de csak elnézik kihangosítós telefonálásnak:P Mivel kocsiban nem ülök nap, mint nap, így otthon szokott leginkább rámjönni zuhanyzás közben a dalolhatnék, amit fütyüléssel helyettesítek. 95%-ban Johnny Cash – Ring of Fire c. számát szoktam fütyülni, nem tudom miért:P
S lőn eljött a nap amikor rájöttem: Zene kell a fürdőszobába! – ezt nem volt nehéz kivitelezni, ugyanis a fürdőszobaajtó mellett van közvetlenül a hifi, így csak egy plusz hangszórót kellett bekötnöm, az pedig úgyis volt otthon kéznél. És ekkor megszületett a probléma…

Probléma: ahhoz, hogy a kishangszóróból elég hangosan szóljon a zene, a hifit 14-es hangerőre kell állítani. Viszont ez a konyhában a gyári hangszórókból oly hangerejű zenebonát eredményez, amit a szomszédjaim nem biztos, hogy örömmel vesznek este.

Megoldás: a jelenlegi „rendszerre” való legkevesebb anyagi ráfordítással kitaláltam, hogy kapcsolhatóvá teszem a két konyhai hangszórót.

Kivitelezés: A rendelkezésemre álló pár kábel és két kapcsoló segítségével összeállítottam egy kis dobozt. A kapcsolókkal megszakítottam a gyári hangszórók kéteres kábeléből az egyiket, majd jobb híján (mert más nem volt kéznél) ezt az egészet egy cigisdobozba integráltam.

És ezzel meg is oldódott a probléma, azóta fürdés közben vagy az mr2 szól, vagy a Johnny Cash album (megszokásbólJ). Arra szerencsére ügyeltem lakásfelújításkor, hogy egy audio-kábelt átjuttassunk a szobámból a konyhába, így sokszor szoktam takarítás és egyebek közepette összekötni a rendszert, hogy mindenhol ugyanaz szóljon. Nos az új gányolás eredményeképp most már a fürdőszoba is bekapcsolódhatott a láncba, ha csak a fürdések idejére is…

a kishangszóró

Tovább a poszthoz
4 komment komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr28749519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pankeey 2008.11.14. 08:03:31

akkor most vegre abbahagyod a budos cigizest? :P

Dr. Garai Gábor 2008.11.14. 17:12:36

Kezet foghatsz a Pepével...

igor2 2008.11.14. 19:47:26

Akkor te most minek tanulsz szerelőnek??

Atom · http://atom.blog.hu 2008.11.15. 11:46:05

pankeey: ezt miből következtetted ki?
Dr: Pepe pont itt volt amikor csináltam, neki is tetszett:D
igor: Már semminek, csak gányolónak:)
süti beállítások módosítása