atom

Gyro-tour - repülés Gyrocopterrel

2008.06.11. 07:00 | Atom | Szólj hozzá! 3 komment komment
Gyro-tour - repülés Gyrocopterrel Tovább
Pár hete említettem, hogy egy repülőtúrán veszek részt, nos most be is számolnék róla egy videóval egybekötve:)

Reggel nyolckor már a tokorcsi repülőtéren készülődtünk a túrára, a cél Fertőszentmiklósról Őcsénybe (Szekszárd mellé), fényképezőgépem vizsgálgattam, tisztogattam, ezalatt Michael (az osztrák pilóta) vizsgálgatta a gépet, tisztogatta a lapátokat, zsírozta a rotort, stb...
Aztán Michael szólt, hogy induljunk, miután megbeszéltük, hogy angolul és németül fogunk csevegni ki is gurultunk a hangár mellől. Mindenféle zörejeket hallottam a rádióból illetve német és angol szavakat alig érthető tisztasággal, nos én mindenre csak azt mondtam, hogy: OK - ez volt a tutibiztos:P A felszállás után szembesültem azzal, hogy hideg van, az első öt percben úgy vacogtam, hogy szerintem a gép jobban remegett tőlem, mint a rotortól, aztán megszoktam, majd feljegyeztem képzeletbeli noteszomba, hogy még egy nadrágra szükség lesz, mert a farmer önmagában nem elég.
Fertőszentmiklósra érve rögtön felvettem egy melegítőnadrágot, majd a hosszúujjú polómra egy melegítőfelsőt, egy bundás polárpulcsit, egy sima pulcsit és egy vastag mellényt. Mindezt megkoronáztam egy kesztyűvel és majdnem elhatároztam, hogy indulok a Michelin-gumiember hasonmásversenyen. Kicsit hosszabb útra indultunk, Somló érintésével Sümegen át elrepültünk Balatonakaliba. Sümegen nagyon bírtam az emberek reakcióit, közel köröztünk a vár felett, rengetegen néztek az ég felé, majdnem annyian, mint Charlie koncertjén a legnagyobb sláger refrénje alatt. Fotóztak is minket rendesen:)

Rengeteg mindent lefotóztam fentről, rengeteg mindent láttam, nagyon tetszett, hisz ez volt az első légifotós repülésem és az eddigi leghosszabb repülésem is egyben:) A gyrocopter nagyon jó kis repülőalkalmatosság, nagy volt a szél, előfordult, hogy a szélvédőplexi is teljesen behajolt, mégis lehetett vele repülni "kényelmesen" (azért az idézőjel, mert olyan hidegben és szélben elkell azért egy overál, ha van), párszor sikerült előrepillantanom huzattól hátracsapodó fejmozdulat nélkül a pilóta műszereire, de nem értettem, hogy mit kell nézni, így nem tudom, hogy milyen gyorsan haladtunk:P
A sebesség csak azért megjegyzendő, mert ilyenkor nehéz egy kicsit fényképezni, de ha ráérez az ember a részletekre, akkor nem jelent gondot. Csináltam sok képet és egy-két videót is, ezt a már megszokott módban zenés videóként tálalom:) Ím:

Akaliban megebédeltünk, majd végigrepülve az északi parton eljutottunk Úrhidára a reptérre, ott kellett leszállni tankolás és az eső miatt. Kávé cigi, kávé cigi, miután átmelegedtek valamennyire a csontjaink már mentünk is tovább, kicsit hideg és borús volt az idő, de szerencsére csak néhol találkoztunk szemerkélő esővel útközben avagy levegőközben:P
Őcsénybe érve kicsit fáradt voltam, késő délután értünk oda, igazság szerint már nem volt aznap semmihez sem kedvem, csak egy kis sétához és fotózáshoz a reptéren illetve ahhoz, hogy lefeküdjek végre. A reptéren aludtunk, a hangár melletti klubszálláson, olyan volt, mint egy régi koleszban:)
Másnap újult erővel vágtunk neki a fellegeknek, pár akrobatikus kör után a reptér felett (meg kellett mutatni, hogy mire is képes ez a kis szerkentyű:P)
Kicsit monoton volt a sok szántóföld, néha még repce és trágyaszagot is éreztem fent, nem gondoltam volna, hogy ekkora szélben és ilyen magason is terjengenek az "illatok". Balatonon még tettünk egy két kört, majdnem végigrepültünk az egész a déli parton, tankolás után át is repültünk a víz felett, melynél huzatosabb hely már csak egy szélcsatornás tesztközpont lehet.
Aztán nyílegyenesen Tokorcs felé vettük az irányt, viszonylag elég gyorsan oda is értünk, jó dolog ám az A pontból B pontba légvonalban:)

A bejegyzés végén természetesen jön a konklúzió és a tanulság:
Úgy gondolom, hogy a nyitott géppel való repülés (akár ilyen távon is) nagyon jó élmény, kapcsolatban vagy a levegővel (szél esetén a rohadt nagy huzattal is). Az egész teljesen más, mint egy zárt térben. Sokszor a felszállás után a Born to be Wild-ot dúdolgattam magamban egy-két percig, tehát egy külön feelingje van a repülésnek.
Tanulság:
Ha kicsit is hideg van a földön, akkor érdemes a legjobban szigetelő ruhánkat magunkra kapnunk, így elkerülhetővé válik az eleinte fellépő vacogás.
A fényképezőgépet jól rögzítsük, mert néha elég nagy fuvallat kaphatja oldalba a gépet, mely keltette megingás necces lehet, ha nem markoljuk jól a masinát.
Annyiszor menjünk wc-re, amennyiszer lehet, repülés közben nem nagyon akad rá mód. (Balatonakaliban történő leszállásunkkor már csak egy kicsi hiányzott ahhoz, hogy feladjam a hólyagizomzatommal való majd egy órás küzdelmemet.)

Száz szónak is egy a vége: nagyon jó volt...
Tovább a poszthoz
3 komment komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr81510150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dia 2008.06.11. 13:15:43

Vártam már a beszámolót a repülésről! Egyszer én is kipróbálnám!

Anyika · http://szerintem.blog.hu 2008.06.11. 14:45:56

gyönyörű!!!!!!! Már ismerem az érzést, de ennyi időt fent tölteni a levegőben.....

igor2 2008.10.05. 13:42:44

Ezt egyszer én is ki próbálnám.
süti beállítások módosítása