atom

Üzenet autósoknak 3 rész

2008.03.11. 07:00 | Atom | Szólj hozzá! 2 komment komment
Üzenet autósoknak 3 rész Tovább
Régebben írtam már egy-két affajta jelképes üzenetet autós társadalmunk bizonyos példányainak, melyek így-úgy felhívták figyelmem furfangosságukkal, idegtépésükkel vagy csak épp azzal, hogy párszor majdnem ütköztem velük ill. kinyírtak. Már összegyűlt egy csokorra való eset, melyeket most ecsetelek.

03.08. Szombat
Ford Focus vagy Mondeo kombi: Szombathely, Március 15 tér, Petőfi Sándor utcán áthaladó zebra (itt). GoogleMaps szerint 200m-re volt tőlem az autó, amikor leléptem a zebrára, négysávos út, az autó gyorsan jött, de azért ilyen távolságból illik megállni. Az út közepén már felfogom, hogy nem 50-el jön az autó. Azt látom, hogy lassítás és index nélkül sávot vált, előttem akar elmenni. Megálltam. Erre visszatekeri a kormányt, mint aki meggondolta magát (vagy épp el akar ütni) majd satufék. Én csak pattogtam tétován jobbra-balra nem tudván, hogy merre halad tovább a járgány, ami egy picit sréhen megállt tőlem úgy 5-7 méterre. A sofőr dudált én pedig egy kecses mozdulattal feltartottam a középső ujjam és elindultam mielőtt még kerékcsikorgatva nagygázzal elütne:P Köcsög... Kicsit vizes volt az út, csak azért csúszott meg picit, de akkor is, ez pont elég volt ahhoz, hogy a pulzusom 20 percig drum&bass rigmusokat szignáljon.

03.09. Vasárnap
Vát, fehér Suzuki Swift:
Lakott területen kívűl 90km/h a megengedett sebbességhatár, sok autós örülne, akik velem együtt kikerültek, hogyha nem 40km/h-val közlekednél főúton. Számomra érthetetlen, hogy normális tempóval (90-95km/h) való érkezés után (Vátra), azt elhagyva miért nem gyorsítottál fel.

Piros Opel Astra Szombathely külterületén a körgyűrűn:
lehet, hogy egyenesben te vagy a Jani, és tudsz 90-100-al menni, de miért kell a legenyhébb kanyarokban (amelyekben 80-as tempónál is 1-2 cm-t kell csak mozdítani a kormányon) lelassítani 50-re?

Kék Renault Mégane Sárvár felé:
maradjunk annyiban, hogy látszott az autón az újszerű állapot. Vagy állandóan garázsban tartott és frissen mosott, vagy tényleg pár hetes volt a járgány. Az mire jó, hogy egyszer 75-el másszor 80-al majd 90-el mész aztán hatvannal. Amikor előzésre van mód máris száz fölött mész, az nekem is jó. Viszont amikor jön szembe valami, akkor indokolatlanul lassítasz és lehúzodsz az út szélére. Üres úton tanítottak vezetni? Vagy miért félsz az autóktól? Ha frontális baleseted volt vagy egyéb negatív élményed, akkor bocs, de remélem hamar elmúlik, mert ettől hülyét kapnak a mögötted lévők.

Fehér Opel Astra Sárváron:
EMBER! Lakott területen belül 50km/h, nem 30! Tudom, hogy Sárváron aránylag sok a rendőr és az igazoltatás, de elhiheted, hogy 50km/h-ért még nem zártak fogdába senkit!

Régebben
Szombathely felé tartunk, szép lassan halad elől a Skoda Favorit, követi lagymatag 40-50-es tempóval két külföldi Volvo és én. Már látni a felüljárót, nem is kell előzni, ott úgy is osztódik a sáv. A sáv osztódik, megyek a külsőbe, Volvók maradnak, majd amikor a Skoda mellé érek majdnem teljesen, hirtelen villan az index és rámhúzza a kormányt. Fékezek és dudálok. Mindenki megáll, a Favorit megijedt és féloldalasan megállt a két sávban. Volvók kerülnek, én csak villantok, aztán valami csápolást/mutogatást látok a másik autóban, majd felkapcsolom a belső világítást és középső ujjam segítségével szimbólikusan közlöm a másik féllel véleményem.

Lehetne ám még sorolni rengeteget. Barom előzgetőket, gyalogost nem látókat, kis-nagy autókkal balf*szkodókat stb.. stb... Azt hiszem nem fárasztom magam ezzel tovább, hisz úgy sincs annyi időm, hogy ezeket taglaljam.

Kapcsolódó:
Üzenet autósoknak 1 rész
Üzenet autósoknak 2 rész
Tovább a poszthoz
2 komment komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr5375329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

charlie 2008.03.11. 08:26:12

boven eleg lenne varosba a kisebb utcakon a 30, 50 (vagy nagyobb) meg ott ahol tobbsav, meg elszeparalt, stb.

meg a nagy trafipaxolasok kozepette a rend orei igazan behuzhatnanak a városba és mondjuk a forgalmas utakon a zebrakat figyelhetnek, mert a legtobb autost siman elmeszelhetnek ott.

Tommi 2008.03.11. 12:17:36

Múltkor velem is hasonló eset történt, mint veled 03.08-án...
Mennék át a zebrán, valahol a távolban felsejlik egy kék Astra G egy fiatal sráccal meg egy csajjal... Két lépésem volt kb a zebráig, amikor látom, hogy az Astra satu és kb 30 cm-re áll meg mellettem... Felmutattam a középső ujjamat, majd a fejemet rázva továbbhaladtam... A KRESZ-t csak tanították neki, de meg nem tanulta...
süti beállítások módosítása