atom

Találkozás Eleonórával - Shelby GT 500 Eleanor

2010.03.22. 11:00 | Atom | Szólj hozzá! Szólj hozzá! komment
Találkozás Eleonórával - Shelby GT 500 Eleanor Tovább

Szombaton felkerekedtünk hajnalok hajnalán Zsóttiékkal, hogy elmenjünk a fővárosba, megnézni a Tuning Show-t. Erről többet most nem is írok, mert valami szöveggel majd ki kell ajánlanom a képgalériáimat is, miután az fent lesz. Tehát Tuning Show-n voltunk, aminek egyik sztárvendége/sztárautója egy Shelby GT 500-as volt, az Eleanor változat (tudjátok a Tolvajtempó című filmben vált híressé (Gone in sixty seconds)).


A filmben ilyen volt az utolsó autó, amit Nicolas Cage-ék elkötnek, s kerülnek vele nagy autós-üldözésbe. Szombaton, amikor megláttam, olyan "hűű" meg egy kis "úúú" érzés fogott el, egy ideig nem is emeltem fejemhez a fotómasinát, csak bámultam a vonalakat, az íveket, a részleteket. S bár ez csak egy replika, de mégis. Nem minden nap lát az ember egy ilyen 'elenort', amit a rádióban csak úgy reklámoztak egész nap, hogy "Eleonor" - ezt így is ejtve:P

Igaz kevesebben tudják (remélem én jól tudom és most nem informálok félre), de a Cage-féle filmben csupán egy darab igazi Ford Mustang Shelby GT 500-as Eleanor szerepelt, s azt is csak hallottuk, de nem láthattuk. "Mi van?" - szokták ilyenkor kérdezni. Olvastam egy cikkben, hogy az eredeti Shelby GT 500-as az 'kicsit' ritka kincs már, s természetes, hogy egy forgatás alatt nem fogják szétzúzni őket, kockára tenni épségüket. A Tolvajtempó című filmhez számos replikát használtak, de GT 500-asból csak egyet, aminek rögzítették a hangját, hogy hiteles legyen, mert ugye komoly autóbuzik hamar kiszúrták volna, hogy nem shelby kobrás rotyogás hallatszik a motortérből, hanem csak szimpla musztáng dobogás.

Tehát örültem, hogy láttam már ilyet is. Valahogy az ilyen filmes sztárautók látványa mindig megfogja az embert. Még akkor is, ha nem eredeti, vagy filmbéli, hanem csak replika. Ilyen volt, amikor K.I.T.T.-et láttam, már nem is emlékszem, hogy hol. Az is olyan beleborzongós érzés volt, ahogy nézegettem, vagy a DB5-ös, a Bond filmekből s még sorolhatnánk.

Az emlékezetes részlet a filmből, az üldözéssel, az ugratással, és a hajszál-híján részletekkel, amitől már annyira nem is lesz valósághű, de ennél a filmnél engedékeny vagyok mindig, s sosem gondolom magamban, hogy: Na persze!

Külön hozzátenném még, hogy igazából már volt egy Eleanor régebben is, a Tolvajtempót 1974-ben forgatták először, akkor még egy sárga Mustang volt a főszereplő. A filmben volt egy véletlen baleset, valaki elkapott a kocsival nagyon durván egy villanyoszlopot, de ez a jelenet is bentmaradt a filmben (az alábbi klipben 2:28-nál látható). Klipben, mert Santos: Camels című számához e film jeleneteit használták. Hogy imádtam ezt a számot, amikor megjelent:P

Tovább a poszthoz
Szólj hozzá! komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr71858450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása