atom

Katicainvázió (avagy Harlekinbogár)

2011.11.04. 17:04 | Atom | Szólj hozzá! 2 komment komment
Katicainvázió (avagy Harlekinbogár) Tovább

A teraszon kávézgatva arra lettem figyelmes a minap, hogy szokatlanul sok katica repked a levegőben, mászkál a falakon (már jelezték, hogy pontosabb a Harlekinbogár elnevezés, de ezt a bejegyzést már megírtam és kevesebb betű is, így marad katica:P). Anya megjegyezte, hogy napok óta ez van, s közben néztem a mellettünk lévő falon a 10-20 katicabogarat. Nem csak a szokásos, piros gyöngyházmetál fényezésű hétpettyesek vannak itt, hanem feketék, pettytelenek és így tovább...

Közben többen jelezték, hogy Szombathelyen is az átlagosnál több van a kis bogárkákból, ez arra enged következtetni (net), hogy jók voltak a szaporodási körülmények, sok volt az eledel (levéltetű) stb...

Időközben Légy Úr is megjelent a környéken, majd miután számos katica útjában állt az oszlopon, áttelepült a falra.

Ezen a képen látható pettymentes katica is, ami nekem újdonság volt. Eddig ismertem a pirost fekete pöttyökkel, a narancssárgát és sárgát, szintén pöttyökkel, és miközben e sort írom, épp itt mászkál az egérpadon egy kis piros:P

Pók Úr is kivágtázott kicsit a Napfényes falra sütkérezni.

Az imént megnézve, estére már elbújt mindenki. Szóval invázió van, és ha nem is ennyire komoly, de azért van pár darab.

Most vettem észre, hogy tavaly januárban írtam már a katicákról egy bejegyzést:)

Tovább a poszthoz
2 komment komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr853356319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ditlzon 2011.11.06. 14:13:02

tegnap rajtam is utazott egy bringázás közben :-) meg kopogtam az apró bogarak a sisakomon/szemüvegemen. újra előbújtak ebben a csudaszép tavaszias őszben :-)

antigocsi · http://emigrante.freeblog.hu/ 2011.11.06. 21:40:29

jól tudom, h ez a fajta bogár egy invazív faj?
süti beállítások módosítása