atom

2011.07.14. 17:13 | Atom | Szólj hozzá! komment komment
Múzeumtúra Bad Ischl-ben, Ford GT-vel, oldalkocsis robogóval, Csajkával és Atommal:) Tovább

Amikor országunk vagy épp Európa egy távolabbi szegletébe készülünk, érdemes megnézni, hogy milyen látnivalókra számíthatunk útközben, így nem döbbenünk rá a későbbiek során, hogy mi minden mellett autózunk el egy-egy ilyen utazás során. Persze nem lehet minden város minden szegletét megnézni, viszont ajánlanék egy múzeumot és egy belvárosi sétát Bad Ischl-ben, amely mellett az elmúlt hétvégén akár el is autózhattunk volna.

Bad Ischl hangulatos fürdőváros, amely számos látnivalót rejt, mint például Brahms, Lehár Ferenc vagy Johan Strauß villáját, illetve múzeumokat, vagy Sissi egykori teaházát is. A Felső-Ausztriai városkát kettészeli a kristálytiszta Traun folyó, melynek partján sétálgatva érdemes keresni egy-egy hangulatos kávézót és leülni egy csésze feketére.

Közlekedési múzeumért rajongóknak és arrafelé utazóknak javallt, hogy megálljanak egy fél órára Bad Ischl mellett a Fahrzeug-Technik-Luftfahrt Múzeumnál egy tárlatvizslatásra. Áprilistól októberig várja a látogatókat. A múzeumban számos olyan "eszközt" láthatunk (legyen az harcászati vagy közlekedési), amiért megéri betérni. Az amerikai kétéltűtől kezdve a különféle hótoló, rakétaindító és árokásó monstrumok mellett egy T34-es tankot is láthatunk élőben.

Persze nem csak a hat és nyolckerekű, avagy lánctalpas járgányoknak van itt létjogosultsága, hanem a kétkerekűeknek is, egy kisebb motoros hadosztály fogad bennünket a múzeum egyik szegletében, amelyben még egy Pannóniát is láttunk.

A sokaknak ismerős MZ motorkerékpár magyar, katonai megfelelőjével már találkoztunk az évek során, itt is volt matt, sötétzöld vas, katonai felszereltséggel. Mindezeket a képekre kattintva megnézhetitek, nekem a kedvencem a legalsó, oldalkocsis robogó tetszett.

A múzeum másik részében négykerekűek tábora sorakozik, van itt Adler Junior, Jaguar, Ford GT40, Trabant és Velorex is. A részben vagy teljes egészében felujított autókat élmény jobban szemügyre venni, a Ford GT40-es kuriózum, a Trabi csillogó állapota pedig eszünkbe juttatja kölyökkorunkat, amikor a nagyfater garázsába lépve a majd három év várakozás után megérkezett Trabit vizsgálgatta a család. Én persze a Ford GT körül legyeskedtem a legtöbbet, nagyon tetszik ez a négykerekű, egyfajta agyi autós-orgazmusom volt, amikor beléptünk és megláttam, hogy van egy ilyen (nem keverendő össze a napjainkban gyártott Ford GT-vel)

A felujított tűzoltóautókért általában nem őrülnénk meg, de az egykori lánglovagok ezen gépcsodái közt rengeteg díszes, korában ötletes funkciókkal felvértezett szert láthatunk. Hirtelen tűzoltók szeretnénk lenni, de meggondoljuk magunkat és inkább kommandósnak állnánk, akkor is jut itt látnivaló, méghozzá egy léghajtású, búvárok számára kiképzett vízalatti jármű.

Aki inkább a motorok (mint erőforrások) iránt érdeklődik, láthat pár varienst. A gigászi, hajómotorból kettő is van, egyenként 4000 lóerő és 5,4 tonna jellemzi őket, de mellettük egy sugárhajtóművet is megnézhetünk. Eltörpülünk mellettük.

A múzeum udvarán pár vadászgép parkol, illetve egy darabokban lévő hajó, de a bokrok közt több gép is megbújik, idővel talán körbejárhatók lesznek, mint azt egy jövőbeli tervezet is mutatja képekben az épület oldalán.

Visszatérvén még egy pillanatra a múzeumba: egymás mellett parkol egy Csajka és egy Lincoln. Az amerikai jóval alacsonyabb orosz társánál és modernebb is, de ezt most ne boncolgassuk. Hosszúságuk szinte centire megegyezik, s mindkettő egy benzinfaló hajó, de akkoriban ez úgysem számított. A méret a lényeg elven épített autók két tonna környékén járnak súlyban, erőforrásuk köbcentiben mérve sem gyenge, 5-6 liter körül jár. Egy ilyen monstrum fogyasztása 16-25 liter közt mozog.

Mint ahogy száz szónak, a különféle járművek és eszközöknek is egy a vége, ez utóbbiak esetében az, hogy kiállítási darabként végzik egy múzeumban, amit érdemes megnézni, ha elautózunk Bad Ischl mellett...

További képek a galériámban, a beillesztett képre, vagy ide kattintva.

Tovább a poszthoz
komment komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.