atom

Supergran - avagy Szupernagyi

2009.01.13. 07:00 | Atom | Szólj hozzá! komment komment
Supergran - avagy Szupernagyi Tovább

Sajnos sok olyan sorozat vagy mese van, amelyek így vagy úgy feledésbe merülnek, és ha nem botlik véletlenül az ember a neten valamelyikbe, akkor agyunkban egy poros emlékkupac aljára kerül s lehet, hogy többé elő sem vesszük onnan. Ilyen volt a Szupernagyi is számomra, melyből már csak arra emlékeztem, hogy volt egy szuperképességekkel megáldott anyóka skót-sapkában. Akárhány ismerőst kérdeztem, szinte senki sem emlékezett a Szupernagyi című sorozatra. Gyerekkoromban szerintem minden epizódot láttunk a bátyámmal. Jóbarátunk a youtube, mert akadnak felhasználók, akik valamilyen formában megőrízték nekünk, vagy ráleltek valamelyik videókazin az intróra és azt meg is osztották a videócsövön keresztül világgal:)

Az intróból már eszembejutott, hogy mitől is lett szuper a nagyi, hogy nem csak a fején volt skót, hanem szoknyában is. Kik voltak a rosszak, hogy repült az a bizonyos bicikli és mit jelentett az, hogy ha valaki mutatóujjával körözött fülei mellett majd hirtelen közismert rocker (punk vagy mittomén) jelet mutatott. Hogy érthetőbb legyen előbbi mondatom, Szupernagyi amikor szuperjól akart hallani, akkor megpörgette füle mellett mutatóujjait, majd gyűrűs és középső ujját hüvelykkel lefogva "szarvat" mutatott.
Szupernagyi karakterét Gudrun Ure alakította. Ez a karakter annyira jól sikerült, hogy 2003-ban (igen 2003-ban!) a Glasgow-i "The Herald" napilap éves szavazásában a világ hetedik legskótabb személyének választották. (csak hogy tudjátok az első Wee Jimmy Krankie lett, a negyedik Sean Connery, 10-ik pedig Mel Gibson alakítása a Braveheartban) Alább látható a vége-főcím:


Szupernagyi 2006-ban (a flickr-ön találtam róla egy képet):
 

Tovább a poszthoz
komment komment

Facebook hozzászólás

Blog.hu hozzászólás

A bejegyzés trackback címe:

https://atom.blog.hu/api/trackback/id/tr90828549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. Wilbur Swain 2009.01.13. 09:14:26

atyaég, ez mekkora sorozat volt! :D még könyvben is megvolt! :D

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2009.01.13. 09:16:03

A főcímen kívül semmi nem ugrik be. Miről szólt?

Voltak állandó gonoszok, és azokat kellett mindig kordában tartani?

Nephin 2009.01.13. 09:26:48

Nagyon szuper sorozat volt, mindig néztük...na de hogyan lehet elfelejteni? :) Bennem legalábbis mély nyomokat hagyott... :)

movhu 2009.01.13. 09:29:53

A gonosz fő vonulatát Pernahajder Campbell képezi benne, talán arről jobban beugrik a fazon arca és tevékenységei :)

Penya666 2009.01.13. 09:31:48

Nem pore volt az gonosz hanem pernahajder! Es amugy en emlexem a sorozatra:) Mikor beuzemelte a szuperhallasat amivel meghallotta hogy 3km-re tole bunoznek. Mokas sorozat volt anno, szerettem :) Egyebkent azt a keztartast metalvillanak nevezik.

füligjimmy77 2009.01.13. 09:42:38

Pernahajder Campbellel volt állandó nézeteltérése szupernagyinak, ő volt a sorozat Lex Luthorja. Az, hogy szupernagyinak mi volt a személyes kriptonitja, és volt e neki egyáltalán, már nem emlékszem. Egyszer még tőrbe is csalta szupernagyit, egy bűnténynél ráterelve a gyanút, le is csukták, de szuperngyi, miután megkapta a teáját a sitten, az őr egy óvatlan pillanatában irdatlan erejével szétfeszítette a rácsokat, és, bár repülni nem tudott, husssss, sszélsebesen elszaladt. Ettől volt szuper. Öreg volt, és remek sütit sütött, ettől meg nagyi.

Elim 2009.01.13. 09:44:05

Csak halványan rémlik a dolog, pedig tényleg sokat néztem. Mitől lettek a képességei?

Elim 2009.01.13. 09:48:40

Sikerült lejátszanom a főcímet, úgyhogy megvan.

Spidermike 2009.01.13. 09:53:50

A youtube-on volt egy angol tag, akinek dvd-n megvolt az egész, de nem volt hajlandó máshova postázni, csak országon belül... :-( Egyébként überfasza a főcímdal :-)

Jedlik 2009.01.13. 09:56:35

vén szuperszatyor.

ütős főcímdal:

Stand back Superman, Iceman, Spiderman, Batman Robin too,
Don't wanna cause a ruckus with B A Barracus have I got a match for you,
She makes them look like a bunch of fairies, got more bottle than united dairies,
Hang about, look out for supergran.

You can stick your heroes, your Robert De Niro's, Al Pacino too,
Lex Galone's just another phoney, couldn't lace her shoes,
After her they're all big girls' blouses, got more front than a row of houses,
Hang about, look out for Supergran.
Sup-Sup Supergran,
She's a serious granny,
Sup-sup Supergran,
a serious granny, she'll do the things that you never saw your granny do ...
is there nothing that she cannot do?

On your bike Wonderwoman, lets just say you had it coming, this one is for real,
Charlies angels pack it in before it gets embarrasing, this lady's solid steel,
She comes on strong like a Bengal lancer, she makes you all look like a bunch of chancers,
Hang about, look out for Supergran.
Sup-sup Supergran,
Hang about, look out for Supergran.
Sup-sup Supergran,
Sup-sup Supergran,

Spidermike 2009.01.13. 09:58:11

Elim, attól, hogy volt egy őrült feltaláló is a sorozatban, akinek egy labda beindította a gépét, annak a sugara eltalálta a nagyit, onnan eldobta a botját, szemüvegé, focizott, hősködött, felfestette a helyi focipályát fél perc alatt, stb. Én ovis/elsős voltam amikor ment, de ennyire megmaradt (84-85 tájéka). Előtte a Willy Fogg ment :-)

Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.01.13. 10:08:40

Kedvencem volt! Ezt miért nem ismétlik, mint a sok szart???

a_tom 2009.01.13. 10:13:37

Zseniális volt :) Megismételhetnék valahol a sok idétlen poke-digi-tubby-gijoe-stb. helyett.

ratrider02 2009.01.13. 10:13:43

Jól rémlik nekem, hogy a zabkásától lett szuper ereje?

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2009.01.13. 10:17:32

imádtam! és nem is értem, hogy lehet nem emlékezni rá?

Gumidomino 2009.01.13. 10:24:01

Erre az undorító kesztyűre emlékeztem, de most már visszajött az egész. Tényleg szuper volt!

Flat 2009.01.13. 10:24:07

ÉS milyen jó választás a végefőcím.
Az 51. másodpercnél
Guest Star:
George Best
as
himself

Ezek szerint volt respektje a sorozatnak.

gyz 2009.01.13. 10:24:14

nagyon jó volt, én is emlékszem rá, ahogy cigánykerekeket hányt.

Ráadásul a főcím zenéje is zseniális.

A gyerekem 8 éves, soha nem látta, de azért már tudja, ki az a Pernahajder Campbell :-)

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.01.13. 10:30:07

A főcímben gyerekként mindig Robin Hood-ot hallottam..

gyz 2009.01.13. 10:32:04

@ratrider02: nem, egy hülye feltaláló bekapcsolt valami gépet, és annak a sugárnyalábja találta el a "Szuperszipirtyót" (így hívta őt a Pernahajder Campbell)

freddyD 2009.01.13. 10:33:02

Úristen, most hogy itt olvasom, visszajöttek az emlékek!
Emlékszem, én is néztem anno. Még valami Szupernagyis könyv is megjelent itthon

Hang Ember 2009.01.13. 10:41:24

Nekem is megvolt/megvan még valahol a szupernagyis könyv. Olvasni is jó volt, nézni is. Egy aranyos sztori az egész. Lehet, hogy a királyi tévé archívumában még ott porosodik a kópia. Megismételhetnék, és még sok mást is. Gyerekkorom egyik kedvenc meséje a Jamie és a csodalámpa. Emlékszik rá valaki? Vagy a lengyel rajzfilmsorozatra a Varázsceruzára?
Esetleg a Vrungel kapitány?

Charles Kadlott vagyok, tetovált vagány · http://damaged.blog.hu/ 2009.01.13. 10:52:06

Hú baszki, tényleg. A szupernagyi. Meg a pernahajder. Imádtam.

Gazuzem 2009.01.13. 10:53:21

Én azt nem értettem, hogy miért van benne mindenki kockás ruhában. Kicsit erőltetettek voltak a karakterek, mint a Szervusz, Szergej!-ben.

ThufirHawat 2009.01.13. 10:53:54

Hogy ez milyen jó volt... Sajnálom, hogy kisfiamnak nem jutnak normális, vicces, szórakoztató gyerekfilmek, csak a sok szemét.

Remélem a Színésznő jól van! Jó egészséget neki!

Potenciális Disznó 2009.01.13. 11:03:48

hangember, a Jamie-t ki is adták dvd-n nemrég.

És értelemszerűen a többire is emlékszem :)

Csokigyár 2009.01.13. 11:05:30

Nővérem Bernadett, a sorozat után évekig Bernahajdernek hívtam, imádtuk! Milyen jó már a fordítása is, szuperszipirtyó, óriási!

W Joe 2009.01.13. 11:12:32

Ez nagyon jó sorozat volt, mindig néztük :)

balra 2009.01.13. 11:18:53

Állandóan néztük, de gyűlöltem. De akkor minek néztem, ugye?

ketyosz 2009.01.13. 11:29:21

Póré Rupert a rendőr volt nem? Hatalmas sorozat volt...

KopaszMercis 2009.01.13. 11:37:56

En emlekszem a szupernagyira juheee :)

Stupidella 2009.01.13. 11:43:41

Hú de szerettük az öcsémmel nézni ezt a sorozatot anno :)

b0risz · http://zahar.blog.hu 2009.01.13. 11:54:10

nem tom, de így utólag nekem a willifog is meg a jamie és a csodalámpa is nagyon nem tetszik, pedig gyerekkoromban természetesen én is rajongtam értük. félek ez se lenne gyerebe.

TH 2009.01.13. 14:31:10

@zahar: Hát a willifog nekem sem tetszett mostanában, amikor belekukkantottam. A jamie-ből youtube-on próbáltam megnézni egy részt, de nem bírtam. Ez viszont jónak tűnik most is, elég ostoba, de kellően beteg ahhoz, hogy jó legyen, és tök vicces, hogy visszajöttek az emlékek róla. :)

Atom · http://atom.blog.hu 2009.01.13. 17:33:42

:) Úgy látszik sok ember nézte az öccsével a sorozatot:P
Örülök, hogy sokaknak okoztam örömteli emlékrohamot:)

Plumper_ 2011.03.30. 10:02:55

@Gumidomino: ezzel a kopott, cérnalógós, ujjkivillantós, zsíros, segget is törlő kesztyűvel babrál az alsógatyádban, majd jól rámarkol a lomposra, és a füledbe súgja: "Megvagy, kispofám!" :-D
süti beállítások módosítása